Молитва амвросия медиоланского

Молитва Амвросия Медиоланского

Каждая личность в православии – это отдельная история, факт, наполненный особым смыслом и значением. Одной из таких является Амвросий Медиоланский.

Он имеет множество последователей, ведь, как никто другой, смог объединить христианскую строгость и доброту, показав людям истинное предназначение веры.

А молитва Амвросия Медиоланского иерею готовящемуся стала настоящим шедевром всей православной культуры.

Молитва перед литургией Амвросия Медиоланского

Перед тем, как приступить к чтению молитвы, нужно как можно больше узнать о самом Святителе Амвросии, дабы как можно полнее понимать значение произносимого и происходящего.

Амвросий уже с самого детства ощущал чудесные предзнаменования своего великого будущего. Имея блестящее юридическое образование, он был назначен консульским префектом областей.

Затем после долгих сомнений и душевных терзаний Амвросий глас народа “сделал” его епископом.

Далее император Валентиниан издал приказ, после чего святой принял Крещение у православного священника и, пройдя все ступени церковной иерархии лишь за 7 дней, был рукоположен в сан епископа Медиоланского.

После данного события Амвросий мгновенно раздал всю свою собственность, а деньги, в том числе и от продажи имения, отдал на украшение храмов, содержание нищих и сирот. Сам же при этом обратился к более строгой жизни подвижника.

У вас есть телеграм? Если да, тогда вам понравится наша православная группа: t.me/molitvaikona, заходите, мы ждем Вас!

Такое суровое воздержание, долгие бдения и написание священных трудов он прекрасно сочетал с выполнением обязанностей пастыря.

Кроме этого, яростно отстаивая единство Церкви, активно противодействовал распространению ересей. А его проповеди в защиту Православия оказывали самое глубокое воздействие на умы и души прихожан.

Также Святитель принимал немаловажное участие и в делах государственной важности.

Жизнь Амвросия была исполнена чудесами до самого конца. Ведь и преставился он к Богу в ночь Святой Пасхи, явившись в видениях детям.

Так же читайте:  Молитва Вонифатию от пьянства

Труды епископа

Всю свою жизнь он оставался ревностным проповедником и храбрым защитником православной веры. Особую известность получил как прекрасный церковный писатель. В своих догматических произведениях он рьяно отстаивал христианское учение о Святой Троице, таинствах и покаянии. Им были написаны такие труды:

  • 5 книг о вере;
  • Изъяснение Символа веры;
  • о воплощении;
  • 3 книги о Святом Духе;
  • о таинствах;
  • 2 книги о покаянии.

В них он раскрывал великое превосходство христианского нравоучения пред языческим. Многие тексты посвятил глубокому осознанию им пастырского долга и ведению церковной службы.

Кроме прочего, именно он стал преобразователем церковног антифонного пения, известного сейчас как “амвросианский напев”; составил 12 гимнов и торжественный благодарственный гимн, который вошел во все главные Богослужения Православной Церкви.

Чем помогает молитва святителю

Слава о епископе и его деяниях осталась в истории православия ярким символом, мудрости, веры и любви к Господу. А молитва, возведенная к нему, имеет поистине великую и чудесную силу:

  • исцеляет от множества физических болезней (известен факт, когда во Флоренции он воскресил уже умершего мальчика);
  • избавляет от душевных терзаний;
  • наделяет мудростью.
  • И если обратившийся в молитве будет честен и искренен в своих помыслах и деяниях, то его слова будут услышаны Всевышним – и он дарует ему вечную благодать, основа которой – истинная христианская вера.
  • Молитва святого Амвросия Медиоланского – это не просто святые слова, это настоящая реликвия для каждого православного человека, которая с помощью праведной христианской веры учит самопознанию, доброте, милосердию, храбрости, успокаивая душу и открывая её для всего нового, чистого и вечного.
  • Текст молитвы:
  • Господи, Боже мой, удостой меня быть орудием мира Твоего,
  • Чтобы я вносил любовь туда, где ненависть,
  • Чтобы я прощал, где обижают,
  • Чтобы я соединял, где есть ссора,
  • Чтобы я говорил правду, где господствует заблуждение,
  • Чтобы я воздвигал веру, где давит сомнение,
  • Чтобы я возбуждал надежду, где мучает отчаяние,
  • Чтобы я вносил свет во тьму,
  • Чтобы я возбуждал радость, где горе живёт.
  • Господи, Боже мой, удостой,
  • Не чтобы меня утешали, но чтобы я утешал,
  • Не чтобы меня понимали, но чтобы я других понимал.
  • Не чтобы меня любили, но чтобы я других любил.
  • Ибо кто даёт — тот получает,
  • Кто забывает себя — тот обретает,
  • Кто прощает — тот простится,
  • Кто умирает — тот просыпается к вечной жизни.
  • Аминь.
  • Смотрите еще видео с молитвенным правилом преподобного Амвросия:
  • Так же читайте:  Молитва Серафиму Саровскому об исцелении
  • Молитва Амвросия Медиоланского
  • Источник: https://tolkovanie.info/molitva-amvrosiya-mediolanskogo/

Молитва амвросия медиоланского для иерея готовящегося литургисать

Молитва Амвросия Медиоланского

  1. Чудотворные слова: молитва амвросия медиоланского для иерея готовящегося литургисать в полном описании из всех найденных нами источников.
  2. Различные молитвы: Песнь хвалебная святого Амвросия, епископа Медиоланского, Mолитва по соглашению, Молитва иерея, Молитвы иерея, Молитва на освящение всякой вещи (священником), Молитва любимому святому, Молитва на вхождение в новый дом, Молитва против антихриста, Молитва на благословение пищи и пития мирянам.
  3. Песнь хвалебная святого Амвросия, епископа Медиоланского

Тебе Бога хвалим, Тебе Господа исповедуем, Тебе Превечнаго Отца вся земля величает; Тебе вси aнгели, Тебе небеса и вся Силы, Тебе Херувими и Серафими непрестанными гласы взывают: Свят, Свят, Свят, Господь Бог Саваоф, полны суть небеса и земля величества славы Твоея, Тебе преславный Апостольский лик, Тебе пророческое хвалебное число, Тебе хвалит пресветлое мученическое воинство, Тебе по всей вселенней исповедует Святая Церковь, Отца непостижимаго величества, покланяемаго Твоего истиннаго и Единороднаго Сына и Святаго Утешителя Духа. Ты, Царю славы, Христе, Ты Отца Присносущный Сын еси: Ты, ко избавлению приемля человека, не возгнушался еси Девическаго чрева; Ты, одолев смерти жало, отверзл еси верующим Царство Небесное. Ты одесную Бога седиши во славе Отчей, Судия приити веришися. Тебе убо просим: помози рабом Твоим, ихже Честною Кровию искупил еси. Сподоби со святыми Твоими в вечной славе Твоей царствовати. Спаси люди Твоя, Господи, и благослови достояние Твое, исправи я и вознеси их во веки; во вся дни благословим Тебе и восхвалим имя Твое во век и в века века. Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. Помилуй нас, Господи, помилуй нас: буди милость Твоя, Господи, на нас, якоже уповахом на Тя. На Тя, Господи, уповахом, да не постыдимся во веки. Аминь.

Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, Ты бо рекл еси пречистыми усты Твоими: “Аминь глаголю вам, яко аще двое от вас совещаются на земли всякой вещи, ее же аще просите, будете иметь от Отца Моего, Иже на небесех: где же два или трое собрались во имя Мое, ту есмь Аз посреде их”.

Неприложны словеса Твоя, Господи, милосердие Твое безприкладно и человеколюбию Твоему несть конца. Сего ради молим Тя: даруй нам, рабам Твоим (имена), согласившимся просить Та (просьба), исполнения нашего прошения. Но обаче не якоже мы хотим, но якоже Ты. Да будет во веки воля твоя.

Аминь.

Молитва иерея (прав. Иоанна Кронштадского)

О Дражайший и Сладчайший Иисусе мой! Благодарю Тебя, что Ты меня недостойнейшего облек великою благодатью священства! Но прости, Иисусе мой, что я не усугубил дары благодати Твоея и погубил драгоценное время жизни моея! Даруй мне, Сладчайший Иисусе мой, поне от ныне положить начало благое: ежедневно нудить себя к Царствию Небесному и ежедневно усвоять умом, сердцем и жизнию святые Твоя истины. Соделай меня недостойнейшего истинным, добрым и мудрым пастырем и руководителем народа Твоего; приложи мне веру крепкую и непоколебимую и облеки меня во глубину святаго смирения. Ими же веси судьбами спаси меня недостойного, сродников по плоти и чад моих духовных. Аминь.

Молитвы иерея (св. Иннокентия, митрополита Московского)

Иисусе Слове Божий! Даждь разум и слово мне, Твоему слабейшему служителю, дабы я мог и ныне и всегда достойно возвещать слово Царствия Твоего, и коснись Твоею благодатью сердец наших, дабы всякое слово Твое доходило до нашего сознания сердечного.

Господи Иисусе Христе Боже мой, молитвами Пречистыя Твоея Матери, святых небесных Сил и всех Святых приими мою грешную и недостойную молитву за всех моих чад духовных, живых и умерших. Услыши молитву мою и даруй всем милость Твою: живых спаси и соблюди в мире и благосостоянии, усопшим остави грехи и даруй им вечный покой и бесконечную радость.

Молитва на освящение всякой вещи (священником)

Создателю и Содетелю человеческаго рода, Дателю благодати духовныя, Подателю вечнаго спасения, Сам, Господи, посли Духа Твоего Святаго с вышним благословением на вещь сию, яко да вооружена силою небеснаго заступления хотящим ю употребляти, помощна будет к телесному спасению и заступлению и помощи, о Христе Иисусе Господе нашем. Аминь.

(И кропить вещь святой водой трижды).

Молитва любимому святому

Угодниче Божий (имярек). Поминай в благоприятных твоих молитвах перед Христом Богом, да сохранит Он нас от искушений, болезней и скорбей, да дарует нам смирение, любовь, рассуждение и кротость, и да сподобит Он нас, недостойных, Царствия Своего. Аминь.

Молитва на вхождение в новый дом

Боже Спасителю наш, изволивый под сень Закхееву внити и спасение тому и всему дому того бывый, Сам и ныне зде жити восхотевшия, и нами, недостойными мольбы Тебе и моления приносящия, от всякаго вреда соблюди невредимы, благословляя тех зде жилище, и ненаветен тех живот сохраняяй. Аминь.

  • Молитва против антихриста (составленная оптинским старцем схииеромонахом Анатолием Потаповым)
  • Избави мя, Господи, от обольщения богомерзкого и злохитрого антихриста, близгрядущего, и укрой меня от сетей его в сокровенной пустыне Твоего спасения.
  • Даждь ми, Господи, крепость и мужество твердаго исповедания имени Твоего святого, да не отступлю страха ради дьявольского, да не отрекусь от Тебя, Спасителя и Искупителя моего, от Святой Твоей Церкви.

Но даждь мне, Господи, день и ночь плачь и слезы о грехах моих, и пощади мя, Господи, в час Страшного Суда Твоего. Аминь.

Молитва на благословение пищи и пития мирянам

Господи, Иисусе Христе, Боже наш, благослови нам пищу и питие молитвами Пречистыя Твоея Матере и всех святых Твоих, яко благословен во веки веков. Аминь.

И перекрестить пищу и питие.

Иные популярные молитвы:

  1. Христианские таинства. Семь Таинств
  2. Святые Ангелы. Молитвы Архангелам на каждый день
  3. Помянник.

    Приготовление усопшего к погребению

  4. О молитве: Краткие молитвы, Церковные молитвы, О силе молитв служителей Церкви, Канонические молитвы, Молитва своими словами
  5. Молитвы на разные случаи семейной жизни
  6. Ежедневные молитвы
  7. Молитвы об исцелении телесных недугов

Тропари Л-Н. Тропарь Пресвятой Богородице. Тропарь святым преподобным угодникам

  • Молитвы о счастии брака
  • Молитвы о воспитании детей в христианском благочестии
  • Молитвы о развитии ума у детей
  • Молитвы о заступничестве вдов и сирот, о помощи в нужде
  • Молитвы о помощи в житейских делах, о благословении Божием над домом
  • Молитвы иные
  • Православные информеры для сайтов и блоговВсе молитвы .

Память: 7 декабря / 20 декабря

Святитель Амвросий – яркая звезда Православного Запада: образованнейший муж, мудрейший праведник и церковный писатель, благотворитель, гимнограф и апологет. Обладал даром исцелений. Покровитель учителей и миссионеров, певчих. К нему обращаются за помощью о вразумлении сектантов и неверующих, в нужде и болезнях (особенно детских), для преодоления похоти и сохранения девства.

Тропарь святителю Амвросию Медиоланскому, глас 4

Правило веры и образ кротости, воздержания учителя яви тя стаду твоему Яже вещей Истина. Сего ради стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая, отче Амвросие, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Кондак святителю Амвросию Медиоланскому, глас 3

Божественными догматы облистая, помрачил еси Ариеву прелесть, священнотаинниче и пастырю Амвросие, чудодействуя же силою Духа, страсти различныя яве исцелил еси, отче преподобне, Христа Бога моли, спастися душам нашим.

Второй кондак святителю Амвросию Медиоланскому, глас 8

Изрядно слово жизни стяжав, отче мудре, не усумнеся высоты царския, богонаказательне царя обличи и умудрив. Тем паче честне почтеся и людей своих паству к Богу настави. Сего ради зовем ти: радуйся, Амвросие предивне.

Молитва святителю Амвросию Медиоланскому

О преславный чудотворче, в скорбех скорый помощниче и усердный о мире к Богу молитвенниче, отче святый Амвросие! Вемы, яко велие ко Спасу имаши дерзновение, предстоя горнему престолу Его, и сего ради смиренно припадаем ти: молися Ему, угодниче Божий, да подаст народу Российскому благоденственное и мирное житие, да избавит от враг видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя язвы и от всякаго зла; нам же всем, верою празднующим святую память твою и усердно ходатайства твоего чающим, да ниспослет вся благопотребная ко временному и вечному житию нашему, паче же оставление грехов, мир помыслов, тишину сердечную, здравие душам и телесем нашим. Ей, святителю Божий, пастырю Христов милостивейший, Покровителю наш готовейший! Услыши нас, еще единаго от тебе просящих: буди теплый молитвенник и предстатель ко Господу о духовных пастырех и отцех наших (имена), иже немощи наша носят и матерски о нас болезнуют, дондеже возобразится в нас Христов, да сохранит Он, всеблагий и вся могущий Владыка, дражайшия дни жития их в нерушимом мире и крепости сил духовных и телесных, да приведет нас, недостойных рабов Своих, их окормлением и молитвами, твоим же ходатайством и заступлением ко пристанищу жизни нескончаемыя, идеже херувими и серафими, святии вси с Богородицею и с тобою, покровителем нашим, непрестанными гласы славят Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Канон святителю Амвросию Медиоланскому:

  • Канон святителю Амвросию Медиоланскому

Житийная и научно-историческая литература о святителе Амвросие Медиоланском:

  • Святитель Амвросий, епископ Медиоланский (краткое житие) – Православие.Ru

Труды святителя Амвросия Медиоланского:

  • О покаянии – святитель Амвросий Медиоланский
  • Слово о надежде воскресения – святитель Амвросий Медиоланский
  • О смерти брата две книги – святитель Амвросий Медиоланский
  • Слово на смерть Феодосия Великого – святитель Амвросий Медиоланский
  • Слово утешительное на смерть императора Валентиниана младшего – святитель Амвросий Медиоланский

Читать другие молитвы раздела “Православный молитвослов”

Источник: https://xn—-7sbbfci5axihjbex1akd5ezi.xn--p1ai/molitva-amvrosiya-mediolanskogo-dlya-iereya-gotovyashhegosya-liturgisat/

Источник: https://molitvaday.ru/molitva-iereya-pered-liturgiej-amvrosiya-mediolanskogo.html

Молитва святого Амвросия, епископа Медиоланскаго, пресвитерам, готовящимся к служению Св. Литургии

                                            Молитва Амвросия Медиоланского

      Архиерею Истинный Иисусе Христе, принесый Себе Богу Отцу на олтаре Крестнем жертву чисту, непорочну от нас, грешных, и давый нам Тело Твое ясти и Кровь Твою пити, положивый таинство в силе Духа Святаго, глаголя сие: Елижды аше творите, в Мое воспоминание творите. Молю чрез Кровь Твою честную, велие спасения нашего цену, молю чрез сию дивную и неисповедимую любовь, еюже нас, недостойных, тако возлюбил еси, яко омыл еси нас от грехов наших Кровию Твоею:научи мя, недостойнаго раба Твоего, егоже при иных Твоих дарованиях, в чин священства, не по делом моим, но по единой Твоей благоизволил еси призвати милости, научи мя Духом Твоим толикую тайну совершати, сицевою честию и благоговением, сицевым благочестием и страхом, имиже достоит творити. Сотвори мя, Господи Иисусе Христе, благодатию Твоею всегда о величестве тайны сея веровати и разумети, чувствовати, и твердо держати, глаголати и мыслити Тебе подобающая, и души моей полезная. Да внийдет в сердце мое Дух Твой благий, гласяй безгласне, глаголай всяку истину толиких таинств, яже углубишася зело и Божественным прикровена кровом. Многаго ради милосердия  Твоего благоволи мне ныне и всегда чистым сердцем и мыслию Службы совершати священнодействие. Очисти сердце от нечистых, мерзских, праздных и вредных помышлений.  Огради святых ангел верным хранением и крепким ополчением, да врази всех благ посрамлени отбежат силою толикаго таинства и рукою святаго Ангела Твоего. Отстави от мене, Христе мой, и от всех рабов Твоих духа гордыни, тщеславия, зависти, ярости, блуда, нечистоты, неверия и хулы, да постыдятся гонящии нас и да погибнут погубити нас тщащиися.

Царю сил, чистоты и целомудрия Любителю, Боже, росою свыше благословения Твоего погаси в плоти моей весь пламень страстный, яко да живет во мне всецелая души и тела чистота, с прочими даровании Твоими, Тебе в правде приятными, да телом нескверным и сердцем чистым возмогу Тебе принести жертву хваления с толиким сердца сокрушением, слез излиянием, с таковою почестию и страхом, в толикой плоти и духа чистоте сие пренебесное Божественное должно есть совершатися приношение, идеже Тело Твое существенне ястся и Кровь Твоя существенне пиется, идеже горняя дольним совокупляются, идеже самоличне предстоят ангели, идеже иерей и жертва чудесне и неизреченне Ты Сам предложенный. И кто достойне сие совершати возможет, аще не Ты Сам, Всемогий Господи, приносящего достойна сотвориши? Вем и истинно известен есмь, и сие милосердию Твоему исповедую, яко несмь достоин множества ради грехов и безчисленных прегрешений моих к толиким тайнам приступити, но вем воистинну и верую от всего сердца и усты исповедую, яко силен мя еси удостоити Сам Един, в беззакониях зачатаго и рожденнаго могий очистити. Ради сего всемогущества Твоего Тебе молю: благоволи мне, грешному, небесную сию жертву со страхом и трепетом, чистою совестию, слез излиянием, в радости духовней и веселии Божественней приносити, да ощутит ум мой блаженную пришествия Твоего сладость и ополчение святых ангел Твоих окрест мене.

   Аз бо, Господи, поминая спасительныя Твоя Страсти, ко олтарю Твоему приступаю, аще и недостойный, да принесу Тебе жертву, от Тебе преданную и приносится в воспоминание Твое о спасении нашем уставленную. Приими убо сию, молю Тя, Боже мой, о Церкви Святей Твоей и о всех людех, ихже Честною Твоею снабдел еси Кровию: и занеже мя, грешника, между Тобою и онеми средственна ходатая быти восхотел еси, аще благих дел во мне свидетельства не обретаеши, служения примирения, ввереннаго мне, да не отречешися, яко да не моего ради недостоинства, цены спасения своего отщетятся, ихже ради Сам спасительная жертва и искупление изволил еси быти. Приношу убо, Господи, аще благоволиши милостивно призрети, скорби людей, плененных воздыхания, страдания убогих, нужды путешествующих, немощных скорби, старых немощи, рыдания младенец, обеты дев, молитвы вдов и сирот умиление. Ты бо милуеши вся, и ничтоже от Тебе созданных презираеши. Помяни, кий есть состав наш, яко Ты Отец наш еси. Не прогневайся на ны зело, ни утробы щедрот Твоих затвори от нас, Господи, не бо в правдах наших изливаем молитвы наша пред Лицем Твоим, но в щедротах Твоих многих.  Отъими от нас, Господи, беззакония наша, и огнем Святаго Твоего Духа в нас милостивне испепели: отъими сердце каменное от плоти нашея и даждь сердце плотяное, боящееся Тебе, любящее, почитающее, Тебе последующее и Тобою питающееся. Просим, Владыко, щедроты Твоя, да Лицем светлым на достояние Твое, имени Твоему святому служения ожидающее, воззрети благоволиши, и да ни единаго же молитва, ни единаго прошение отриновенно будет. Ты нас научи молитися, еже и Сам готов слышиши и просимая милостивне исполняеши.

Молим Тя, Отче Святый, о душах верных преставльшихся, яко да будет им во избавление, спасение, отраду и вечное веселие сие великое благочестия таинство.

Господи Боже мой, буди им днесь всецелое и совершенное утешение от Тебе, Хлеба Истиннаго, Живаго, с небесе сшедшаго и дающаго живот мирови от Плоти Твоея Святыя, Агнца нескверна, вземлющаго грехи мира.

Напой их потоком благости Твоея, от прободеннаго Твоего ребра на Кресте истекшим, да тем возвеселени радуются во хвале и славе Твоей Святей.

   Молю, Господи, благость Твою, да приидет на Хлеб сей и Чашу сию исполнение Божества Твоего, да снийдет такожде, Господи, Святаго Твоего Духа образ невидимый и непостижимая слава, якоже прежде на жертвы отцев схождаше, Иже и приношения сия наша да сотворит Тело и Кровь Твою, и мене, недостойнаго служителя Твоего, толикое совершати научит таинство, яко да благоприятне и милостивне приимеши от рук моих Жертву во спасение всех живых и мертвых.

   Молю Тя, Господи, самаго ради Святых Тела и Крове Твоея таинства, имиже всегда в храме Твоем питаеми и напаяеми, очищаеми, освящаеми и обожаеми бываем, да силою Твоею укреплен, благою совестию ко олтарю Твоему приходя, сия небесная таинства имею в себе в живот и спасение, по словеси святому Твоему: Хлеб, егоже Аз дам, Плоть Моя есть, Юже Аз дам за живот мира, ядый Мя, и той жив будет Мене ради. Хлебе сладчайший, уврачуй устне сердца моего, да чувствую во мне любве Твоея сладость, исцели всяк недуг, да, кроме Тебе, никоея же пожелаю красоты. Хлебе чистейший, всякия сладости и благовония преисполненне, внийди в сердце мое и сладостию благовония Твоего наполни внутренняя души моей. Тобою питаются ангели на небеси преизобильно: да насытится по силе своей Тобою и пришлец человек на земли. Хлебе святый, Хлебе живый, Хлебе возжделенне, сходяй с небесе и даяй живот мирови, вниди в сердце мое и очисти мя от всякия скверны плоти и духа, вниди в душу мою, внеуду и внутрьуду освящая и просвещая, буди моей хранение всегдашнее души и тела здравие. Отжени от мене находящих на мя, да бежат от Лица Твоего ненавидящии мя, да, Тобою огражден, с Тобою прейду в вечное Твое царствие, идеже не покровенне, но лицем к лицу Тебе узрим, егда предаси Царство Богу и Отцу, да будет Бог всяческая во всех. Доныне алчу и жажду, но тогда насыщуся, внегда явит ми ся слава Твоя, в нейже царствуеши со Отцем и Святым Духом во веки. Аминь.

Источник: https://fr-aleksver.livejournal.com/9954.html

Преподобный Амвросий Медиоланский

Молитва Амвросия МедиоланскогоГород Медиолан (ныне Милан) сильно скорбел о смерти своего любимого епископа Аксентия. Избрание нового архипастыря сопровождалось долгими спорами, пока церковные своды огласил громкий  крик младенца: «Амвросий – епископ». Народ подхватил крик…

Кто же этот Амвросий? Он был сыном римского наместника Галлии. Еще в раннем детстве Господь отметил своего избранника, явил чудом.

Однажды, когда Амвросий, будучи еще младенцем спал, в его полуоткрытой детский ротик влетели пчелы и оставили на языке будущего проповедника мед, ничуть не повредив мальчику.

Когда он стал подрастать и жил в Риме с матерью, случилось ему однажды увидеть, что у епископа целовали руку. После этого, играя в родительском доме, он протянул домашним свою маленькую ручку со словами: «Целуйте, я также буду епископом».

Во время избрания епископа Медиоланского Амвросий даже не был крещен, а лишь состоял в числе оглашенных. Когда по праву первого градоначальника он обратился к народу с речью перед избранием, именно тогда и раздался удивительный и непонятно откуда взявшийся глас: «Амвросий – епископ».

Смиренный Амвросий пытался убедить горожан, что он грешник и недостойный такого сана, каялся перед людьми в своих личных грехах и даже пытался сбежать, но народ настоял.

Сам император приказал префекту подчиниться, и Амвросий, приняв крещение и пройдя все ступени церковной иерархии, сделался епископом.

Святитель раздал все свое имущество, стал усердным и ярым проповедником, милостивым архипастырем своего народа. Святой Амвросий мужественно боролся против арианской ереси, которой покровительствовала императрица Юстина.

В память победы над арианством он составил гимн «Тебе Бога хвалим», который до сих пор поется на благодарственных богослужениях.

Благодаря проповеди святого, уверовал и крестился блаженный Августин, ставший потом епископом и величайшим богословом Западной Церкви.

Святой принимал участие и в государственных делах, искоренив пережитки язычества. Епископ отличался честностью и никогда не страшился гнева сильных мира сего.

Когда Феодосий решил войти в храм после истребления восставших на него жителей Солуни, святой не пустил в храм императора и наложил на него строжайшую епитимию, говоря: «Человек проливший столько крови, не может быть в храме Бога мира».

  Император возразил: «И Давид согрешил, но не лишился милости Божией». На что Амвросий ответил: «Ты подражал Давиду в преступлении, подражай же ему и в раскаянии». Это событие имело большое значение в становлении на Западе отношений Церкви и светской власти.

Сказать такие слова богоподобному императору могущественного Рима с полной уверенностью в своей правоте, может только человек огромной веры, видящий Господа рядом с собой. Таким был святитель Амвросий.

Замечательно, как в своих творениях святой Амвросий определяет мужество: «Истинное мужество состоит в том, когда кто побеждает самого себя, воздерживает гнев, не увлекается временными выгодами, не скорбит в несчастии, не забывается в счастии, и на перемену обстоятельств смотрит не более, как на перемену ветра.

Что выше и славнее, как поработить плоть управлению разума, для того, чтобы она во всех предприятиях веры исполняла волю души? Истинное мужество неусыпно в трудах, твердо в бедствиях, строго против наслаждений плоти; ничто так не противно мужеству, как быть побеждаему корыстью. Воины, жадные к добыче, часто погибают между пораженными ими неприятелями.

Забывая свою победу и бросаясь на корысть, они часто дают случай снова напасть на них неприятелям, уже обратившимся в бегство».

Строгость сочеталась у святителя с необыкновенной добротой. Наделенный даром чудотворения, многих он исцелил от болезней. Однажды во Флоренции, пребывая в доме Децента, он воскресил умершего мальчика.

Святитель мирно скончался в ночь на Святую Пасху. Его оплакали не только христиане, но и язычники. Мощи святителя покоятся в Милане в соборе его имени, Амвросиевой базилике, под жертвенником, между обретенными им мучениками Протасием и Гервасием.Церковь совершает память его 20 декабря, в день постановления его во епископа.

Святой Амвросий почитается в числе величайших богословов и отцов Церкви. После этого великого светильника осталось много трудов и гимнов.

Так сохранилось «Слово о том, как должно сретать (встречать) день Рождества Христова»: «Вам известно, сколь велика радость, и сколь многочисленяо бывает собрание народа в тот день, когда празднуют рождение Царя земнаго.

Как вожди и начальники, так и все воины, облекшись в шелковыя одежды, препоясавшись дорогими, златом сияющими поясами, спешат тогда в блистательнейшем великолепии предстать пред лице Царя своего.

Ибо они знают, что радость Царя увеличится, когда он увидит особенную красоту их убранства, и что он тем вящщему предастся веселию, чем большее они покажут усердие во время торжества его (Царь, как человек, не зрит на сердце, и судит о расположении к себе по одной внешности: и потому, кто более любит Царя, тот и одевается тогда в светлейшия одежды) …Все это они делают с усердием, потому что и сами надеются получить за то великую награду.

Братия! если сыны века сего, ради временной чести, встречают с таким приготовлением день рождения земнаго Царя своего: то как должны мы сретать день рождения вечнаго Царя нашего Иисуса Христа, Который за наше к нему усердие наградит нас не временною, но вечною славою, и сподобит нас чести не земнаго начальства, переходящаго к преемнику, но небеснаго царства, которое не имеет преемника? Каково же будет нам воздаяние, о сем говорит Пророк: «ихже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человеку не взыдоша, яже уготова Бог любящим Его» (…).

Он известен также, как преобразователь церковного пения: ввёл размерный такт, правильные ритмы и разнообразные мелодии в пении. Сохранились стихотворения знаменитого святителя.

  • СОЗДАТЕЛЬ НЕБА ЗВЕЗДНОГО
  • Создатель неба звездного,
  • Для верных – Свет немеркнущий,
    Христе, всех нас избавивший,
    Молитву нашу выслушай.
  • Скорбя о мире гибнущем,
    Себя обрекшем тлению,
    Ты нашим стал спасением
    И исцеленьем немощи.
  • Восстал средь тьмы погибельной
    Ты Солнцем Божьей Истины:
    Взошел из лона дивного,
    Рожденный Девой Чистою.
  • Твоей великой силою
    Все в мире этом держится;
    Земное и небесное
    Смиренно славит Господа.
  • Тебе, Святый, мы молимся,
    Сердец Судья всеведущий,
    Нас сохрани для вечности
    От злобы искусителя.
  • Христе, наш Царь возлюбленный,
    Тебе с Отцом Создателем
    И с Духом Утешителем
    Да будет слава вечная!
  • Молитва святителю Амвросию Медиоланскому

О преславный чудотворче, в скорбех скорый помощниче и усердный о мире к Богу молитвенниче, отче святый Амвросие! Вемы, яко велие ко Спасу имаши дерзновение, предстоя горнему престолу Его, и сего ради смиренно припадаем ти: молися Ему, угодниче Божий, да подаст народу Российскому благоденственное и мирное житие, да избавит от враг видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя язвы и от всякаго зла; нам же всем, верою празднующим святую память твою и усердно ходатайства твоего чающим, да ниспослет вся благопотребная ко временному и вечному житию нашему, паче же оставление грехов, мир помыслов, тишину сердечную, здравие душам и телесем нашим. Ей, святителю Божий, пастырю Христов милостивейший, Покровителю наш готовейший! Услыши нас, еще единаго от тебе просящих: буди теплый молитвенник и предстатель ко Господу о духовных пастырех и отцех наших (имена), иже немощи наша носят и матерски о нас болезнуют, дондеже возобразится в нас Христов, да сохранит Он, всеблагий и вся могущий Владыка, дражайшия дни жития их в нерушимом мире и крепости сил духовных и телесных, да приведет нас, недостойных рабов Своих, их окормлением и молитвами, твоим же ходатайством и заступлением ко пристанищу жизни нескончаемыя, идеже херувими и серафими, святии вси с Богородицею и с тобою, покровителем нашим, непрестанными гласы славят Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Святителю отче Амвросие, моли Бога о нас!

Источник: https://solba.ru/prepodobnyy-amvrosiy-mediolanskiy/

Последование иерейское ко Причащению

Page 2

  • КанHнъ
  • Бlгословeнъ бGъ нaшъ, всегдA, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.
  • Тaже: Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.

ЦRю2 нбcный: Трис™0е. По Џ§е нaшъ: ГDи поми1луй, в7i. Пріиди1те, поклони1мсz: три1жды. И# pал0мъ н7.

  1. Їрм0съ: Грzди1те лю1діе, пои1мъ пёснь хrтY бGу, раздёльшему м0ре, и3 настaвльшему лю1ди, ±же и3зведE и3з8 раб0ты є3гЂпетскіz, ћкw прослaвисz.
  2. Хлёбъ животA вёчнующагw да бyдетъ ми2 тёло твоE с™0е, бlгоутр0бне гDи, и3 чcтнaz кр0вь, и3 нед{гъ многоwбрaзныхъ и3сцэлeніе.
  3. Њсквернeнъ дёлы безмёстными њкаsнный, твоегw2 пречcтагw тёла и3 бжcтвенныz кр0ве, недост0инъ є4смь хrтE причащeніz: є3гHже мS спод0би.
  4. БGор0диченъ: ЗемлE бlгaz, бlгословeннаz бGоневёсто, клaсъ прозsбшаz неwрaнный, и3 сп7си1тельный мjру: спод0би мS сeй kдyща сп7сти1сz.
  5. Їрм0съ: На кaмени мS вёры ўтверди1въ, разшири1лъ є3си2 ўстA мо‰ на враги2 мо‰, возвесели1 бо сz дyхъ м0й, внегдA пёти: нёсть с™ъ ћкоже бGъ нaшъ, и3 нёсть прaведенъ, пaче тебE гDи.
  6. Слє1зныz ми2 подaждь хrтE к†пли, сквeрну сeрдца моегw2 њчищaющыz: ћкw да бlг0ю с0вэстію њчищeнъ, вёрою прихождY и3 стрaхомъ, вLко, ко причащeнію бжcтвенныхъ дарHвъ твои1хъ.
  7. Во њставлeніе да бyдетъ ми2 прегрэшeній пречcтое тёло твоE и3 бжcтвеннаz кр0вь, д¦а же с™aгw nбщeніе, и3 въ жи1знь вёчную, чlколю1бче, и3 страстeй и3 скорбeй tчуждeніе.
  8. БGор0диченъ: Хлёба жив0тнагw трапeза прес™az, свhше млcти рaди сшeдшагw, и3 мjрови н0вый жив0тъ даю1щагw, и3 менE нhнэ спод0би недост0йнаго, со стрaхомъ вкуси1ти сегw2, и3 жи1ву бhти.

Їрм0съ: Пришeлъ є3си2 t дв7ы не ходaтай, ни ѓгGлъ, но сaмъ гDи вопл0щьсz, и3 сп7слъ є3си2 всег0 мz человёка. Тёмъ зовy ти: слaва си1лэ твоeй гDи.

  • Восхотёлъ є3си2, нaсъ рaди вопл0щьсz многомлcтиве, заклaнъ бhти ћкw nвчA, грBхъ рaди человёческихъ: тёмже молю1 тz, и3 мо‰ њчи1сти согрэшє1ніz.
  • И#сцэли2 души2 моеS ћзвы гDи, и3 всего2 њс™и2: и3 спод0би вLко, ћкw да причащyсz тaйныz твоеS бжcтвенныz вeчери њкаsнный.
  • БGор0диченъ: Ўмлcтиви и3 мнЁ сyщаго t ўтр0бы твоеS вLчце: и3 соблюди1 мz несквeрна рабA твоего2, и3 непор0чна, ћкw да пріeмь ќмнаго би1сера, њсщ7yсz.
  • Їрм0съ: Свёта подaтелю и3 вэкHвъ тв0рче гDи, во свётэ твои1хъ повелёній настaви нaсъ: рaзвэ бо тебE и3н0гw бGа не знaемъ.
  • Ћкоже предрeклъ є3си2 хrтE, да бyдетъ ќбw худ0му рабY твоемY, и3 во мнЁ пребyди ћкоже њбэщaлсz є3си2: сe бо тёло твоE ћмъ бжcтвенное, и3 пію2 кр0вь твою2.
  • Сл0ве б9ій и3 б9е, ќгль тёла твоегw2 да бyдетъ мнЁ помрачeнному въ просвэщeніе, и3 њчищeніе њсквернeнной души2 моeй кр0вь твоS.
  • БGор0диченъ: МRjе, м™и б9іz, бlгоухaніz чcтн0е селeніе, твои1ми мlтвами сосyдъ мS и3збрaнный содёлай, ћкw да њсщ7eній причащyсz сн7а твоегw2.
  • Їрм0съ: Въ бeзднэ грэх0внэй валszсz, неизслёдную млcрдіz твоегw2 призывaю бeздну: t тли2 б9е мS возведи2.
  • Ќмъ, дyшу и3 сeрдце њс™и2 сп7се, и3 тёло моE: и3 спод0би неwсуждeннw вLко къ стр†шнымъ тaйнамъ приступи1ти.
  • Да бhхъ ўстрани1лсz t страстeй, и3 твоеS бlгодaти и3мёлъ бы приложeніе, животa же ўтверждeніе, причащeніемъ с™hхъ хrтE т†инъ твои1хъ.
  • БGор0диченъ: Б9іе б9е сл0во с™0е, всег0 мz њс™и2, нhнэ приходsщаго къ бжcтвєннымъ твои6мъ тaйнамъ, с™hz м™ре твоеS мольбaми.
  • Хлёбъ хrтE взsти не прeзри мS, тёло твоE, и3 бжcтвенную твою2 нhнэ кр0вь, пречcтыхъ вLко и3 стрaшныхъ твои1хъ т†инъ причасти1тисz њкаsннаго: да не бyдетъ ми2 въ сyдъ, да бyдетъ же ми2 въ жив0тъ вёчный и3 безсмeртный.
  • Їрм0съ: Тёлу злат0му прем{дрыz дёти не послужи1ша, и3 въ плaмень сaми поид0ша, и3 б0ги и4хъ њбругaша, среди2 плaмене возопи1ша, и3 њроси2 | ѓгGлъ: ўслhшасz ўжE ќстъ вaшихъ мlтва.
  • И#ст0чникъ бlги1хъ, причащeніе хrтE безсмeртныхъ твои1хъ нhнэ тaинствъ, да бyдетъ ми2 свётъ, и3 жив0тъ, и3 безстрaстіе, и3 къ преспёzнію же и3 ўмножeнію добродётели б9eственнэйшіz ходaтайственно, є3ди1не бlже, ћкw да слaвлю тS.
  • Да и3збaвлюсz t страстeй, и3 врагHвъ, и3 нyжды, и3 всsкіz ск0рби: трeпетомъ и3 люб0вію, со бlгоговёніемъ чlколю1бче приступazй нhнэ къ твои6мъ безсмє1ртнымъ и3 бжcтвєннымъ тaйнамъ, и3 пёти тебЁ спод0би: бlгословeнъ є3си2 гDи б9е nтє1цъ нaшихъ.
  • БGор0диченъ: Сп7са хrтA р0ждшаz пaче ўмA бGобlгодaтнаz: молю1 тz нhнэ рaбъ тв0й, чcтую нечи1стый, хотsщаго мS нhнэ къ пречcтымъ тaйнамъ приступи1ти, њчи1сти всего2 t сквeрны пл0ти и3 дyха.
  • Їрм0съ: Въ пeщь џгненную ко nтрокHмъ є3врє1йскимъ снизшeдшаго, и3 плaмень въ р0су прел0жшаго бGа, п0йте дэлA ћкw гDа, и3 превозноси1те во вс‰ вёки.
  • Нбcныхъ, и3 стрaшныхъ, и3 с™hхъ твои1хъ хrтE нhнэ т†инъ, и3 бжcтвенныz твоеS и3 тaйныz вeчери, џбщника бhти и3 менE спод0би tчazннаго, б9е сп7се м0й.

Под8 твоE прибёгъ бlгоутр0біе бlже, со стрaхомъ зовy ти: во мнЁ пребyди сп7се: и3 ѓзъ, ћкоже рeклъ є3си2, въ тебЁ. Сe бо дерзaz на млcть твою2, ћмъ тёло твоE, и3 пію2 кр0вь твою2.

Трепeщу пріeмлz џгнь, да не њпалю1сz, ћкw в0скъ и3 ћкw травA. Qле стрaшнагw тaинства! Qле бlгоутр0біz б9іz! Кaкw бжcтвеннагw тёла и3 кр0ве, брeніе причащaюсz и3 нетлёненъ сотворsюсz.

  1. Їрм0съ: Безначaльна роди1телz сн7ъ, бGъ и3 гDь, вопл0щьсz t дв7ы нaмъ kви1сz, њмрачє1ннаz просвэти1ти, собрaти расточє1ннаz: тёмъ всепётую бцdу величaемъ.
  2. Хrт0съ є4сть, вкуси1те и3 ви1дите: гDь нaсъ рaди, по нaмъ бо дрeвле бhвый, є3ди1ною себE принeсъ, ћкw приношeніе nц7Y своемY, при1снw закалaетсz, њсщ7azй причащaющыzсz.
  3. Душeю и3 тёломъ да њсщ7yсz вLко, да просвэщyсz, да сп7сyсz, да бyду д0мъ тв0й, причащeніемъ сщ7eнныхъ т†инъ, живyщаго тS и3мёz въ себЁ со nц7eмъ и3 д¦омъ, бlгодётелю многомлcтиве.
  4. Ћкоже џгнь да бyдетъ ми2, и3 ћкw свётъ, тёло твоE, и3 кр0вь сп7се м0й пречcтнaz: њпалsz грэх0вное вещество2, сжигaz же страстeй тeрніе, и3 всег0 мz просвэщaz, покланsтисz бжcтвY твоемY.
  5. БGор0диченъ: БGъ воплоти1сz t чcтыхъ кровeй твои1хъ, тёмже всsкій р0дъ поeтъ тS вLчце: ќмнаz же мн0жєства слaвzтъ, ћкw тоб0ю ћвэ ўзрёша всёми вLчествующаго, њсуществовaвшагосz чlвёчествомъ.
  6. И# ѓбіе, Дост0йно є4сть:

Тaже, Трис™0е. По Џ§е нaшъ: Тропaрь прaздника.

Ѓще же ни2, сі‰, глaсъ ѕ7: Поми1луй нaсъ гDи: Слaва: ГDи поми1луй нaсъ: И# нhнэ: Млcрдіz двє1ри: ГDи поми1луй, м7.

Page 3

Ошибка: Невозможно открыть книгу

Источник: https://www.alexsem.org/libcs/reader/prayers/oblationpriest/

Святителю Амвросию, епископу Медиоланскому

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, воздержа́ния учи́теля яви́ тя ста́ду твоему́ я́же веще́й и́стина. Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, нището́ю бога́тая, о́тче священнонача́льниче Амвро́сие, моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропа́рь, гла́с то́йже:

Боже́ственнаго вдохнове́ния орга́не, доброде́телей апо́стольских прича́стниче, Ри́ма кра́сное процвете́ние, Амвро́сие, иера́рше блаже́нне, царя́ обличи́л еси́ и вселе́нную в благоче́стии утверди́л еси́. Те́мже моли́ся Христу́, дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Кано́н святи́теля. Гла́с 8.

Пе́снь 1

  • Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
  • Припев: Святителю отче Амвросие, моли Бога о нас.
  • Аще и вы́ну со Христо́м ца́рствуеши, предстоя́ Боже́ственней Тро́ице на небеси́, уго́дниче Бо́жий Амвро́сие, оба́че и до́лу су́щия с ве́рою же прося́щия по́мощи твоея́, огражда́еши мощны́м покро́вом защище́ния твоего́ от бе́д и зо́л.
  • Медиола́ном че́стию взыска́нный, и недосто́йна таковы́я, вмени́вый себе́, преподо́бне, наста́ви и мене́ то́жде смиренному́дрствовати о себе́, да прие́млю поноше́ние и уничиже́ние, я́ко сла́ву и возвыше́ние; укори́зны и досажде́ния, я́ко че́сть и благохвале́ние.
  • Во́лю Бо́жию, зову́щую тя́ на святи́тельство, уразуме́в, любому́дре, повину́лся еси́ о́ней, я́ко ра́б послушли́вый своему́ Влады́це, си́це и мене́ научи́ разуме́ти, что́ е́сть во́ля Бо́жия блага́я, уго́дная и соверше́нная, и при́сно сле́довати тоя́ хоте́нию.
  • Богоро́дичен: Ро́ждшая Зижди́теля моего́, Влады́чице, бу́ди ми́ обурева́ему от искуше́ний бесо́вских благонаде́жное окормле́ние, приста́нище и спасе́ние.

Пе́снь 3

  1. Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

  2. Отче святы́й Амвро́сие, и́же Це́рковь Медиола́нскую от крамолы́ наро́дныя неврежде́нну соблюды́й и тишину́ в не́й уста́вивый, соблюда́й и ны́не мольба́ми твои́ми Це́рковь Христо́ву от мяте́жей, ересе́й и раско́лов, и испроси́ ми́р душа́м на́шим.

  3. Спасти́ся хотя́ от избра́ния во епи́скопа, бе́гал еси́ сю́ду и сю́ду, благоче́стне, но нико́е же ме́сто можа́ше укры́ти тя́, его́же благоволи́ Бо́г, я́ко гра́д верху́ горы́, и я́ко свещу́ на све́щнице, на степе́ни святи́тельском поста́вити, да све́тиши все́м, и́же в Це́ркви Хри́стовей су́ть све́тлостию уче́ния жития́ твоего́.
  4. Иису́са, Его́же возлюби́л еси́, Иису́са, Ему́же усе́рдно послужи́л еси́, богому́дре, бы́в Це́ркви Медиола́нстей Ангел ми́ра, утеше́ния и просвеще́ния, моли́ утверди́ти на́с в любви́ святе́й, и спасти́ ду́ши на́ша.
  5. Богоро́дичен: Юже Иа́ков в ле́ствице ви́де, Юже Моисе́й в купине́ усмотре́, к Се́й, во смире́нии се́рдца припаде́м, зову́ще: Ма́ти Изба́вителя, при́зри на на́с, погиба́ющих во гресе́х, со иера́рхом Амвро́сием моля́щи Того́ спасти́ ду́ши на́ша.

Седа́лен, гла́с 3:

Благода́тными твои́ми уче́ньми, я́ко ре́чными устремле́нии, веселя́щими гра́д Бо́жий — Це́рковь святу́ю, ду́ши ве́рных к плодоноше́нию ороси́шася, вити́йство Симма́ха злому́драго потопи́, Фритиги́лда к животу́ ве́чному привлече́ся, ариа́нстии полцы́ низложе́ни бы́ша.

Те́мже, я́ко вторы́й Моисе́й, безбе́дно проше́дый мо́ре жите́йских волне́ний, и фарао́на мы́сленнаго глубино́ю богому́дрия своего́ потопи́вый, воспе́л еси́ побе́дную пе́снь Боже́ственней Тро́ице: Тебе́, Бо́га, хва́лим, Тебе́, Го́споди, испове́дуем, и не постыди́мся во ве́ки.

Ами́нь.

Сла́ва, и ны́не:

Се́, я́коже прорече́ проро́к, во чре́ве зача́ Неискусобра́чная Бо́га и роди́ти я́ве и́дет в верте́пе Вифлее́мле. Ему́же вси́ пое́м: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

  • Суде́й непра́вды изоблича́вый иногда́ в бесе́де свое́й к Валентиниа́ну царю́, святи́телю, умоли́ Всеблага́го Царя́ сла́вы, да не обличи́т моя́ сокрове́нная, ниже́ посрами́т мене́ пред Ангелы, егда́ прии́дет сотвори́ти пра́ведный су́д, но да́рует ми́ пре́жде конца́ покая́ние.
  • Ве́руяй улучи́ти спасе́ние во мно́зе сове́те, о́тче, я́коже са́м внима́л еси́ му́дрым сове́том дру́га души́ твоея́ — Симплитиа́на, та́ко и мене́ наста́ви твори́ти вся́ с сове́том богому́дрых пе́стунов и отце́в, да не отпаду́т исправле́ния моя́, я́коже ли́ствие злоде́йством вра́жиим.
  • Якоже в до́льнем житии́ свое́м, а́ки зве́зды, на тве́рди За́падныя Це́ркве сия́л еси́ доброде́тельми твои́ми, святи́телю, та́ко и ны́не богода́нным ти́ сове́том возсия́й к ча́дом тоя́, воспряну́в от мра́ка заблужде́ний, обратя́тся к Правосла́вию, и благоуго́дни бу́дут Восто́ку восто́ком — Го́споду Иису́су.
  • Богоро́дичен: Ты́ еси́ наде́жда моя́, Богоро́дице, Ты́ све́т души́ мое́й, Ты́ поко́й и ра́дость се́рдцу моему́, Ты́ спору́чница о мне́ к Сы́ну Твоему́, те́мже спаси́ мя́, Влады́чице моя́, мно́го Ти́ согреши́вшаго.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Иже в Ри́ме разсла́бленную здра́ву сотвори́вый, о́тче святы́й, ско́рое пода́ждь исцеле́ние и моему́ неду́гующему телеси́ и укрепле́ние сла́бой мое́й во́ли к де́ланию добра́.

Твои́м, свя́те, хода́тайством Гратиа́ну дарова́ся побе́да над го́тфы, Валентиниа́ну ми́р от Макси́ма царя́, и согреши́вшим во́ином проще́ние от Феодо́сия. Исхода́тайствуй подо́бне и мне́ от Царя́ си́л проще́ние мои́х грехо́в, ми́р помысло́в и побе́ду на враги́ — ми́р, пло́ть и диа́вола, — и́же при́сно бо́рются со мно́ю.

Евфи́мий, хотя́й отвезти́ тя́ в заточе́ние, са́м отвезе́н бы́сть в не́, по веле́нию царе́ву; кувикула́рии Гратиа́новы, и жена́, я́же от Сири́и, оби́дящии тя́, внеза́пу изверго́ша ду́ши своя́; ариа́нин, ху́ляй тя́, а́бие пре́дан бы́сть бе́су. Моли́ся у́бо, святи́телю, да не пости́гнет и мене́, я́коже о́нех, недре́млющий су́д пра́вды Бо́жия, за беззако́ния моя́.

Богоро́дичен: Люде́й твои́х печа́ль на ра́дость преложи́, о Влады́чице, ми́р умири́, оби́тель сию́ от междоусо́бий и наве́тов вра́жиих сохрани́, и все́м на́м бу́ди покро́в и заступле́ние в де́нь зо́л.

Пе́снь 6

  1. Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

  2. Иису́су: Юже в Медиола́не Це́рковь це́лу от ариа́н сохрани́вый, Го́споди, уго́дником Твои́м Амвро́сием, гото́вым любе́знее кончи́ну му́ченическую прия́ти, не́же огра́ду о́вчую преда́ти волко́м, сохрани́ и ны́не мольба́ми его́ Це́рковь святу́ю неприкоснове́нну от все́х наве́т вра́жиих.

  3. Подража́тель кро́ткаго Иису́са яви́лся еси́, незло́биве, егда́ моли́твою исцели́л еси́ усо́хшую ру́ку злоде́я, дерзну́вшую занести́ но́ж на усече́ние главы́ твоея́, и на́м препо́дал еси́ о́браз любве́ ко враго́м на́шим, благотворе́ния ненави́дящим на́с и моле́ния за творя́щих на́м напа́сть.

Рече́ не́кий во́лхв: вои́стину Амвро́сий стра́шен бесо́м, я́ко не то́чию к нему́, но ниже́ к две́рем до́му его́ приступи́ти мо́гут! — Толи́ко стра́шен бы́вый де́моном, святи́телю, огради́ ны́ предста́тельством твои́м от губи́тельных стре́л и́х.

Богоро́дичен: Испроси́ на́м у Сы́на Твоего́, о Ма́ти Бо́жия, избавле́ния от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, здра́вие душе́вное и теле́сное, и проще́ние согреше́нием на́шим, во́льным же и нево́льным.

Конда́к, гла́с 3. Подо́бен: Боже́ственныя ве́ры

Боже́ственными догма́ты облиста́я, помрачи́л еси́ Ариеву пре́лесть, священнотаи́нниче и па́стырю Амвро́сие; чудоде́йствуя же си́лою Ду́ха, стра́сти разли́чныя я́ве исцели́л еси́, о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́, спасти́ся душа́м на́шим.

Икос:

Тако́в вои́стинну подоба́ше Медиола́ну архиере́й, яко́в бы́сть ему́ святы́й Амвро́сий — преподо́бен, незло́бив, умиле́н ду́хом, сокруше́н се́рдцем, пра́вило ве́ры, о́браз кро́тости, Правосла́вия побо́рник, злоче́стия Ариева потреби́тель. То́й посто́м, бде́нием, моли́твою небе́сная дарова́ния прии́м, боля́щия исцеля́ше, бе́сы изгоня́ше.

Те́мже, и соверша́ющим па́мять его́, досто́йно дне́сь зва́ти к нему́: ра́дуйся, ди́вная ле́торосле Галли́йския страны́; ра́дуйся, чу́дная сла́во Медиола́на гра́да; ра́дуйся, светле́йший зве́зд небе́сных свети́льниче; ра́дуйся, благода́ти Бо́жия бога́тое сокро́вище; ра́дуйся, Амвро́сие, вели́кий чудотво́рче! Христа́ Бо́га моли́, спасти́ся душа́м на́шим.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гонь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Наставля́емый иногда́ от Ангела, глаго́люща ко у́ху, и мно́ги злове́рныя к со́нму правове́рных привлеки́й, уго́дниче Бо́жий, испроси́ у Го́спода того́жде Ангела, да ополче́нием его́ соблюда́еми, дости́гнем в соедине́ние ве́ры и в ра́зум и́стины.

Отче святы́й Амвро́сие, уго́дниче Христо́в вели́кий, покрови́телю на́ш ми́лостивый! Не отри́ни убо́гаго моле́ния на́шего к тебе́, но испроси́ у Го́спода ми́р и спасе́ние душа́м на́шим, да зове́м ти́: ра́дуйся, о́тче, избавле́ние на́ше.

Ше́ствоваху иногда́ издале́ча слове́снейшии му́жи, ви́дети то́чию тебе́ хотя́ще, и, бесе́довавше с тобо́ю на мно́зе, чуди́шася глубине́ богове́дения твоего́. Осия́й о́нем и на́с, о́тче, да возлю́бльше и́стину, не вла́емся ве́тром вся́каго уче́ния.

Богоро́дичен: Егда́ от окая́ннаго телесе́ сего́ изы́ти и́мать убо́гая душа́ моя́, тогда́ приклоня́ема милосе́рдием Твои́м, предста́ни ми́, о Влады́чице, и простри́ ру́це Твои́, я́ко голуби́не криле́, под се́нию те́х сохрани́ мя́ от стра́шнаго взо́ра лю́тых де́монов, возду́шную бе́здну помози́ ми́ проити́ и го́рних селе́ний дости́гнути.

Пе́снь 8

  • Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
  • Нечи́стаго ду́ха от Пансо́фия изгна́вый, последи́ же сего́ воскреси́вый, святи́телю и чудотво́рче, воскреси́ и мою́, грехми́ умерщвле́нную и во гро́бе нечу́вствия лежа́щую ду́шу, и бу́ди ми́ помо́щник на зла́го моего́ сопроти́вника.
  • Иусти́на зло́бяшеся на тя́, я́коже Иезаве́ль на Илию́, Ироди́я на Предте́чу, и па́кости мно́ги ти́ де́яше, но вся́ сия́ терпе́вый и враго́м свои́м благотвори́вый, незло́биве, наста́ви и мене́ не воздава́ти зло́м за зло́ оби́дящим мя́, супроти́вное же, благословля́ти.

Егда́ гре́шнии испове́даху ти́ греси́ своя́, толи́ко тогда́ пла́кал еси́, о́тче, я́ко и жестосе́рдии от ни́х умиля́хуся. О, дабы́ и мое́ се́рдце сокруши́лось благода́тию моли́тв твои́х! Да слеза́ми покая́ния измы́л бы́х у́бо на вся́ку но́щь ло́же мое́ — нечи́стую со́весть мою́, и омочи́л бы́х и́ми посте́ль мою́ — скве́рную пло́ть мою́.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Всеми́лостивая, не отступи́ от мене́, за е́же в ле́ности иждива́ю дни́е мои́, но бу́ди ми́ Одиги́трия в се́й юдо́ли многоско́рбнаго стра́нствования моего́, пла́чь мо́й приими́, и в го́рняя мя́ доведи́, да хвалю́, благословля́ю и покланя́юся та́мо Го́сподеви, поя́ и превознося́ Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Аще и подобостра́стную мне́ приро́ду име́л еси́, святи́телю, оба́че воздержа́нием и моли́твою от страсте́й предочи́стився, еще́ в жи́зни вре́менней ви́димаго соше́ствия на тя́ Свята́го Ду́ха сподо́бился еси́, и чудотво́рец бы́л еси́, исцеля́я неду́жныя. Сотвори́ же и мене́ прича́стника сего́ Ду́ха Уте́шителя, и утоли́ боле́зни моя́ душе́вныя и теле́сныя.

Лише́ния и ско́рби, по́двиги и труды́ земна́го стра́нствования твоего́ кто́ изочте́т, святи́телю? Вся́ бо жи́знь твоя́ на земли́ — тру́д и боле́знь о спасе́нии бли́жних, и са́м ты́ бы́л еси́, я́ко же́ртва всесожже́ния Го́сподеви. Те́мже издале́ча прови́дев, и, я́ко го́стью вожделе́нную, сре́тив кончи́ну свою́, восте́кл еси́ в го́рняя со тща́нием к Царю́ царе́й.

Отче святы́й Амвро́сие, и́же зде́ лице́м к лицу́ Го́спода узре́вый, и та́мо на небеси́ при́сно с Ни́м лику́яй, не забу́ди ны́ гре́шныя в мольба́х твои́х у престо́ла Его́, да на за́паде дне́й на́ших сподо́бит на́с христиа́нския кончи́ны безболе́знены, непосты́дны, ми́рны и до́браго отве́та на стра́шнем суди́щи Свое́м.

Богоро́дичен: Еди́но от о́чию Твое́ю, Ма́ти Бо́жия, еди́н Ма́терний хода́тайственный взо́р Тво́й к Сы́ну Твоему́ мно́го мо́жет ко умилостивле́нию Его́ о гре́шницех. Те́мже мо́лим Тя́: бу́ди о на́с при́сная к Нему́ хода́таица.

Свети́лен, гла́с 6:

Во пло́ти безпло́тных житие́ проходя́, о́тче Амвро́сие, и украси́в ду́шу твою́ пе́рлома доброде́телей, соде́лался еси́ жили́ще Ангельския чистоты́.

Сего́ ра́ди Влады́ка Христо́с, восхи́тив ду́шу твою́ от мра́чныя юдо́ли сея́ к невече́рнему све́ту Ца́рствия Своего́, облече́ ю́ в ри́зу спасе́ния ве́чнаго, я́ко жениху́ возложи́ е́й вене́ц и, я́ко неве́сту Свою́, украси́ ю́ красото́ю Боже́ственнаго сия́ния.

  1. Сла́ва:
  2. Зде́ еще́ просия́вый лице́м, я́ко со́лнце, и убели́выйся, я́ко сне́г, по да́ру Уте́шителя Ду́ха, и та́мо в черто́гах ра́йских осиява́емый при́сно зре́нием Боже́ственныя Тро́ицы, святы́й Амвро́сие, моли́ светода́вца Го́спода просвети́ти одея́ние души́ моея́, да и а́з с му́дрыми де́вы — чи́стыми и святы́ми душа́ми, вни́ду не́когда в небе́сный черто́г Боже́ственныя сла́вы Его́.
  3. И ны́не:

Богоро́дице Пречи́стая, Яже без се́мене ро́ждши все́х Влады́ку. Того́, со святи́телем Амвро́сием, моли́ изба́вити мя́ возду́шных мыта́рств и гее́нскаго муче́ния, да всегда́ прославля́ю Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и Твое́ ми́лостивное на мне́ предста́тельство, во ве́ки веко́в, ами́нь.

Молитва первая святителю Амвросию Медиоланскому

О преславный чудотворче, в скорбех скорый помощниче и усердный о мире к Богу молитвенниче, отче святый Амвросие! Веемы, яко велие ко Спасу имаши дерзновение, предстоя горнему престолу Его, и сего ради смиренно припадаем ти: молися Ему, угодниче Божий, да подаст народу Российскому благоденственное и мирное житие, да избавит от враг видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя язывы и от всякаго зла; нам же всем, верою празднующим святую память твою и усердно ходатайства твоего чающим, да ниспослет вся благопотребная ко временному и вечному житию нашему, паче же оставление грехов, мир помыслов, тишину сердечную, здравие душам и телесем нашим. Ей, святителю Божий, пастырю Христов милостивейший, Покровителю наш готовейший! услыши нас, еще единаг от тебе просящих: буди теплый молитвенник и предстатель ко Господу о духовных пастырех и отцех наших (имена), иже немощи наша носят и матерски о нас болезнуют, дондеже вообразится в нас Христов, да сохранит Он, всеблагий и вся могущий Владыка, дражайшия дни жития их в нерушимом мире и крепости сил духовных и телесных, да приведет нас, недостойных рабов Своих, их окормлением и молитвами, твоим же ходайтайством и заступлением ко пристанищу жизни нескончаемыя, идеже херувими и серафими, святии вси с Богородицею и с тобою, покровителем нашим, непрестанными гласы славят Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая святителю Амвросию Медиоланскому

О всесвятый Амвросие, угодниче Божий изряднейший, покровителю мой милостивейший! Призри с высоты горняго жилища твоего на мя недостойнаго, нарадиваго, унылаго в настоящем житии сем.

Виждь мене грешнаго, в толицем обстоянии сущаго, умом помраченнаго, волею ко злу преклоненнаго, и сердцем паче к земли, неже к небеси, прилепленнаго. Виждь страстное обуревание души моея и немощь и небрежение мое.

Виждь при сем и коварство злоначальника и губителя моего, виждь, о святителю Христов, и умилосердися о мне, таковаго ради положения моего. Помози ми, о заступниче мой, скорым предстательством твоим.

Исходатайствуй ми от Отца щедрот бодрость и силу, во еже творити волю Его, благую, угодную и совершенную, страсти моя умертвити, демона низложити, мир себе распяти и себе миру, и тако достигнути христианския кончину живота своего, безболезненны, непостыдны, мирны.

По исходе же притрепетныя душе моея от окаяннаго и бреннаго телесе сего, буди ей ангел покровитель, добр спутник, верен хранитель и защитник от лютых нападений начальника воздушных мытарств, да безбедно прешед оныя, силою предстательства твоего, сподоблюся прочее и аз, последний из всех, иже в церстве благодати, узрети сладчайшее лице Господа нашего и славити Его со Отцем и Святым Духом, и твое милостивное о мне предстательство, во веки веков. Аминь.

Источник: https://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_dekabr/kan_20dek_amvrosii_mediolanskii_inoi.html

Читать

Ирина Олеговна Волкова

100 молитв на быструю помощь. С толкованиями и разъяснениями

© ООО «Абсолют-Юни», 2014

© ООО Группа Компаний «РИПОЛ классик», 2014

Все права защищены. Никакая часть электронной версии этой книги не может быть воспроизведена в какой бы то ни было форме и какими бы то ни было средствами, включая размещение в сети Интернет и в корпоративных сетях, для частного и публичного использования без письменного разрешения владельца авторских прав.

© Электронная версия книги подготовлена компанией ЛитРес (www.litres.ru)

Введение

Что есть молитва для верующего? Ответ на данный вопрос, казалось бы, очевиден: это обращение к Богу, способ установить связь с Ним. Но такое определение недостаточно конкретно. Для чего мы обращаемся к Господу? К какой цели при этом стремимся? И самое главное: как молиться правильно, чтобы наш призыв был услышан?

Одна из главных ошибок – утилитарное отношение к молитве. Она зачастую воспринимается как средство, помогающее получить от Бога некие блага, не важно – материальные или духовные. Такой подход в корне неверен.

И хотя мы действительно часто обращаемся к Господу с различными просьбами, истинные цель и смысл молитвы совершенно иные.

Это прежде всего способ соединиться с Богом, почувствовать Его присутствие рядом, ощутить, что Он разговаривает с нами.

Однако достичь такого результата совсем не так просто, как могло бы показаться на первый взгляд. Очень часто, начиная молиться, человек чувствует, что между ним и Богом стоит какая-то непреодолимая преграда. Его слова словно натыкаются на эту стену, и Господь их не слышит. В итоге приходят отчаяние и разочарование в молитве.

Естественно, мы сами виноваты в том, что так происходит. Причина этого часто скрывается в неумении правильно настроиться на диалог с Создателем. Мы формируем в голове определенный образ Бога, который не соответствует действительности. Поэтому перед молитвой необходимо постараться очистить сознание от ложных представлений и ожиданий. Только тогда наше обращение будет услышано.

Нет нужды говорить о том, что молящийся может надеяться на полноценный диалог с Богом лишь в том случае, если вся его жизнь строится в соответствии с христианскими законами. Греховные поступки и помыслы создают ту самую стену между человеком и Всевышним, которую не могут преодолеть даже самые горячие слова молитвы.

Тех, кто только приходит к вере, обычно волнует вопрос: как часто и как долго следует молиться? Церковь отвечает на него так: вся жизнь человека должна быть проникнута общением с Господом. Истинно верующий никогда не должен забывать о присутствии Бога.

Конечно, в современной реальности такая цель труднодостижима. Наша жизнь наполнена суетой, в повседневных делах мы часто забываем о Боге и жалуемся, что у нас не хватает времени на то, чтобы молиться.

На самом деле это не что иное, как попытка оправдать наше нежелание обращаться к Всевышнему.

Тот, кто действительно испытывает потребность в контакте с Богом, даже при самом напряженном жизненном ритме находит в течение дня минуты, чтобы вспомнить о Нем.

В начале трудового дня, по дороге на работу, во время обеденного перерыва, перед отходом ко сну и в другие моменты отдыха от повседневной суеты вы можете обращаться к Богу с благодарностью, покаянием или просьбами о помощи. В каких бы жизненных ситуациях вы ни оказывались и какие бы чувства в связи с этим ни испытывали, старайтесь говорить об этом с Господом.

Здесь многие могут возразить: разве это будет молитвой? Неужели с Богом можно разговаривать привычным, обыденным языком? Принято считать, что настоящая молитва – это канонический церковнославянский текст, и люди сомневаются, что такое простое обращение будет услышано.

Бог понимает любой язык. Ему все равно, какими словами вы с Ним говорите. Важно другое – то, что происходит в вашей душе в момент молитвы.

Можно тысячу раз прочитать канонический текст без глубокого сосредоточения, исключительно ради исполнения долга. Ум при этом полон посторонних мыслей, вы думаете о чем угодно, только не о Боге.

А можно один раз искренне, от всей души сказать: «Господи, помилуй». Как вы считаете, в каком случае Бог вас услышит?

Не бойтесь молиться «неправильно». Если, обращаясь к Господу, вы испытываете благоговение, если слова ваши искренние, а чувства глубокие, Он непременно вам ответит.

Но если Богу все равно, с какими словами к Нему обращаются, для чего тогда нужен молитвослов? Зачем читать и заучивать наизусть церковнославянские тексты, смысл которых зачастую непонятен?

Необходимо понимать, что канонические молитвы – это не просто набор слов. Они несут в себе особую энергетику веры, проникнуться которой важно для всякого истинного христианина. Во время чтения текстов канонических молитв наша душа настраивается на принятие Бога.

К тому же в жизни каждого человека бывают моменты отчаяния, когда очень трудно заставить себя обратиться к Господу с личным призывом. Как раз в такие минуты нам помогают готовые тексты молитв.

Разумеется, все сказанное выше верно лишь в том случае, если эти слова глубоко проникают в вашу душу, а не являются пустым звуком.

Что касается непонимания смысла молитв, эта проблема легко решается с помощью «Толкового молитвослова». В нем церковнославянские тексты сопровождаются русским переводом. Это очень облегчит вашу задачу, особенно в самом начале пути.

За всю историю православия было создано великое множество текстов молитв. Разумеется, для того чтобы быть христианином, вовсе не обязательно знать и читать их все. Вы можете выбрать несколько молитв, содержание которых наиболее соответствует состоянию вашей души в данный момент. Читайте их регулярно с чувством глубокого сосредоточения, и вскоре вы поймете, что они приносят результат.

Перечень молитв, читаемых ежедневно, называется молитвенным правилом. Его исполнение важно для каждого православного христианина.

По поводу того, какие именно молитвы следует читать, строгих рекомендаций не существует. То же самое касается их количества и времени, посвященного чтению.

Все это каждый определяет самостоятельно, руководствуясь собственными духовными потребностями и возможностями.

Как бы то ни было, молитвенное правило следует исполнять регулярно. Но при этом возникает риск привыкания к молитвам и обесценивания их смысла. Часто при ежедневном повторении тексты наскучивают, а их механическое чтение уже не вызывает отклика в душе. Важно не допустить такого состояния.

Если вы чувствуете, что ваша душа перестает реагировать на слова молитвы, остановитесь и начните сначала. Ничего страшного, если в этот день вы не исполните правило полностью, ведь главное – качество, а не количество.

Постарайтесь уловить момент, когда ваше внимание начинает рассеиваться. Вдумчиво проговорите эту строчку столько раз, сколько потребуется, чтобы ее смысл дошел до вашего сердца.

Лучше прочесть меньше молитв, чем произносить пустые звуки ради соблюдения формальности.

Иногда бывает трудно заставить себя молиться. Что делать в таких случаях? Как тогда следует поступить? Православная церковь учит, что молитва – это труд. Значит, несмотря ни на что нужно сделать над собой усилие. Не сомневайтесь, что ваши старания будут вознаграждены.

Чтобы молитва была результативной, необходимо научиться настраивать на нее свое сознание. Это большая и сложная работа. Самая главная проблема заключается в том, что наш ум постоянно занят посторонними мыслями. Умение сосредоточиться на молитве приходит далеко не сразу. Нужно долго и упорно тренировать внимание, чтобы не позволять блуждающим мыслям отвлекать вас.

Большое значение при этом имеет подготовка к молитве. Нельзя приступать к ней, если вы пребываете в неподобающем состоянии духа – раздражены, расстроены, обижены и т. п. Перед тем как начать молиться, постарайтесь успокоиться и избавиться от ненужных эмоций.

Источник: https://www.litmir.me/br/?b=233492&p=3

Ссылка на основную публикацию