Акафист марии египетской

Удивительные примеры жизненных дорог хранит святая Церковь. Путь Марии Египетской поначалу трудно назвать дорогой, это было блуждание – петляние в дебрях страстей, барахтание в топях греха.

Блуждание – блуд, страсть уводящая от Бога. Человек, впавший в блуд, поклоняется идолам – своему страстному желанию, телесной похоти, своему эгоизму.

Он забывает совесть и близких, становится слепым и глухим, лишается рассудка, всего себя отдавая во власть злу.

Так блуждала и Мария Египетская, пока ее совести не достиг тревожный набат покаяния. Полностью переменив направление пути, отрекшись себя, пройдя сквозь пустыню, иссушившую телесные страсти, в покаянии омыв сердечными слезами грехи, она достигла Небесного Царствия.

Акафист Марии Египетской

Мария Египетская, со сценами житияШкола или худ. центр: ПалехНачало XIX в.Дерево, левкас, темпера.31.5 × 26.5 см

Собрание В. А. Бондаренко, Москва, Россия

Дни памяти святой

Церковь установила особенные дни воспоминания святой Марии Египетской, и они выпадают на период самого строгого поста в году – Великого. Церковное предание сохранило дату успения святой – 1 апреля 522 года (в Великую Пятницу).

Таким образом, в церковном календаре есть непереходящий день ее памяти – 1 апреля по-старому стилю или 14 апреля по-новому стилю. Есть еще подвижный день воспоминания подвига святой жены-египтянки — в пятое воскресенье (по-славянски – в пятую Неделю) Великого поста.

Этот день не имеет даты, т.к. пост ежегодно сдвигается в зависимости от Пасхалии.

Акафист Марии Египетской

Преподобная Мария ЕгипетскаяИз деисусного чинаШкола или худ. центр: МоскваСередина XVII в.Дерево, темпера.149 × 50 смЦентральный музей древнерусской культуры и искусстваим. Андрея Рублева, Москва, РоссияИнв. КП 2341

Происходит из храма Тверской старообрядческой общины в Москве.

Как читать акафист

Как почтить память святой подвижницы? Можно прочитать ей посвященный акафист.

Это торжественное поэтическое славословие очень любимо церковным народом, и последние два столетия такой вид гимнографии широко распространен в церковном обиходе.

Но в уставном богослужении предусмотрен только один акафист – Похвала Пресвятой Богородице. Поэтому чтение акафиста – это в большей степени келейная молитва.

Читают акафисты в честь того или иного святого или праздника из любви к святому, из благоговейной памяти события того или иного праздника, в благодарность за помощь, с тем чтобы усилить молитвенный труд в период поста, прибавляют акафист к своему ежедневному правилу. Читают акафист, прибавляя его к молитвенной подготовке ко Святому Причастию.

Каноны ежедневно присутствуют в суточном кругу богослужения, акафист не является уставным, т.е. обязательным чином. В богослужебный уставной круг включен только Акафист Пресвятой Богородице «Взбранной Воеводе…» в пятую великопостную субботу — Похвала Пресвятой Богородице. И еще один Акафист Страстям Господним совершается в чине пассии по вечерним воскресным службам в Великий пост.

Прибавлять акафист Марии Египетской к чтению последования ко Причастию постом вполне оправдано, ведь святая Мария прошла путем истинного покаяния, полной перемены себя, своих взглядов, полностью отказалась от греха.

Поэтому, проходя поприще поста, испрашивая у Господа видения своих грехов и исправления себя, полезно приводить в молитвенную помощь себе святую подвижницу, снискавшую у Господа особую благодать.

Но, в любом случае, определять себе келейное молитвенное правило лучше посоветовавшись со священником.

Акафист Марии Египетской

Преподобная Мария Египетская, с житиемКонец XIX в.Дерево, темпера.31 × 26.5 смВладимиро-Суздальский историко-художественныйи архитектурный музей-заповедник, Владимир, Россия

Инв. В-17382

Читая акафист святой Марии Египетской, мы усиливаем свой молитвенный труд, больше времени отдаем молитве, что очень полезно для благого прохождения поста. Читая акафист святой, который является хвалебным молебствием, мы можем прибавлять и свои прошения, прося святую помолиться о нас и о наших нуждах перед Богом – единственным подателем всех благ.

О чём молятся преподобной

Молятся преподобной Марии в следующих случаях:

  • об избавлении от блудной страсти и от греха винопития;
  • преподобная помощница в испрашивании защиты при особенном бесовском нападении на плоть;
  • обращаются в безвыходных ситуациях и в заблуждениях, в поисках выхода из тупиковых житейских обстоятельств;
  • в поисках покаяния, исправления себя, просят помощи в примирении с Богом.

Блуд и прелюбодеяние – это смертные грехи. К сожалению, в наше время такого рода нарушение Божественного закона становится чуть ли не нормой. Грех и разнузданность тиражируются в телевизионных программах, греховное сожительство молодые сейчас называют «гражданским браком», даже не задумываясь, что это богопротивная связь.

Более того, святые называют блудом любое предательство Бога и любое нарушение Заповедей. Григорий Богослов говорит, что

Как же отчиститься от телесной и духовной грязи, как вымолить у Бога прощения? Только через покаяние, полный отказ от греха и приведение в помощь себе молитв святой заступницы Марии, которая в тысячу раз более нас потрудилась и помолилась, омыла душу потоками слез, принеся Богу искреннее покаяние.

Малое моление – акафист Марии Египетской – ограда от всяческого блуда, помощь в хранении сердца от нечистых помыслов и первый шаг к спасению.

Ирина Нечаева

Источник: https://pravoslavie.wiki/o-chjom-chitajut-akafist-marii-egipetskoj.html

Акафист Марии Египетской

Мария Египетская — христианская святая, покровительница кающихся женщин. Почитается в Православной, Католической и Англиканской церкви. В храме Гроба Господня в Иерусалиме построили часовню в честь Марии Египетской. В месте, где построена часовня, произошло обращение святой.

Акафист Марии ЕгипетскойСвятая Мария Египетская. Почитается как покровительница кающихся женщин

Блудная жизнь и раскаяние Марии Египетской

Мария Египетская родилась в середине V века в Египте. Когда ей было 12 лет Мария ушла из дома и стала блудницей, она покинула родителей и отправилась в Александрию, где стала блудницей.

Так она провела семнадцать лет своей жизни, пока однажды не встретила паломников, направляющихся в Иерусалим на праздник Воздвижения Креста Господня.

Присоединившись к ним из греховных побуждений, Мария прибыла в Иерусалим. Мария попыталась войти в храм Гроба Господня, но ей не удалось переступить и порог, так как некая сила не пускала ее.

Тогда Мария, осознав свое падение и грех, в котором жила, стала молиться перед иконой Богородицы в притворе храма. Только после этого ей удалось войти в храм и поклониться Животворящему Кресту.

Уходя, Мария вновь обратилась с молитвой к Богородице и вдруг услышала голос, который сказал ей:

Читайте также:  Молитва о покупке квартиры, дома, жилья святителю спиридону, текст

«Если перейдешь за Иордан, то обретешь блаженный покой».

Приняв причастие, Мария перешла Иордан и поселилась в пустыне в полном уединении, где провела 47 лет. Первые 17 лет Марию не отпускали воспоминания о грехе и блудные страсти, в которых она жила.

«Когда я принималась за пищу, я мечтала о мясе и вине, какие ела в Египте; мне хотелось выпить любимого мною вина. Будучи в миру, много пила я вина, а здесь не имела и воды; я изнывала от жажды и страшно мучилась.

Иногда у меня являлось очень смущавшее меня желание петь блудные песни, к которым я привыкла. Тогда я проливала слезы, била себя в грудь и вспоминала обеты, данные мною при удалении в пустыню.»

Единственным человеком, видевшим Марию в пустыне, был иеромонах Иорданского монастыря Зосима.

Акафист Марии ЕгипетскойИеромонах Зосима и святая Мария Египетская. Зосима был единственным человеком, встретившим Марию в пустыни

Первая встреча с Зосимой: чудесное цитирование Писания Марией Египетской

Однажды в пустыню на время Великого поста удалился иеромонах Иорданского монастыря Зосима. Встретив Марию, Зосима отдал ей часть своего гиматия, чтобы та прикрыла свою наготу.

Во время молитвы святая наизусть цитировала Писание, что восхитило Зосиму и исполнило его благоговением. Иеромонах попросил Марию рассказать о своей жизни. Рассказав, она попросила Зосиму вернуться спустя год и причастить ее. Мария попросила монаха не переходить Иордан, а ожидать на другой стороне.

Вторая встреча. Причастие святой

Спустя год, Зосима пришел к Иордану в Великий четверг. Увидев Марию на другом берегу, монах долго думал, как же она сможет перейти реку без лодки.

К  удивлению Зосимы, преподобная Мария пошла по воде как по суше.

Зосима причастил Марию. После причастия она попросила его прийти через год на первое место их встречи. Попрощавшись, святая ушла обратно в пустыню, вновь перейдя Иордан по воде.

Третья встреча. Смерть и похороны Марии

Зосима, как и просила Мария, через год пришел к первому месту их встречи. Придя, монах увидел бездыханное тело святой. Рядом с телом на песке была написана последняя ее просьба:

«Погреби, авва Зосима, на этом месте тело смиренной Марии, отдай прах праху».

Зосима понял, что после причастия Мария чудом перенеслась в этом место, до которого он шел 20 дней, и умерла.

Не сумев вырыть могилу, монах увидел рядом с телом льва. Тогда Зосима сказал ему:

«Великая подвижница повелела мне погрести ее тело, но я стар и не могу выкопать могилы; Выкопай же ты когтями своими могилу, и я погребу ее тело преподобной».

Лев послушал Зосиму и вырыл могилу для преподобной. Так тело Марии Египетской, удалившейся 47 лет назад в пустыню, было погребено в песках.

Вернувшись в монастырь, Зосима рассказал историю святой другим монахам. Предание о преподобной Марии передавалось в устной форме вплоть до VII века, пока не было записано Софронием Иерусалимским.

О чем молятся святой марии

  • Молитва Марии Египетской о помощи помогает заблудшим преодолевать блудные страсти, пребывать в чувстве покаяния.
  • Икона преподобной помогает справиться с пороком блуда и прелюбодеяния, встать на путь праведной жизни, избавиться от любых зависимостей, будь то зависимость от алкоголя или никотина.
  • Тропарь Марии Египетской
  • Тропарь, глас 8
  1. В тебе, мати, известно спасеся еже по образу,
  2. Приимши бо крест, последовала еси Христу,
  3. И деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо,

Прилежати же о души, вещи безсмертней.

Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Марие, дух Твой.

Акафист преподобной Марии

Читать акафист Марии Египетской следует на пятой неделе Строго Поста, 14 апреля, в день почитания святой в Православной церкви.

При прочтении акафиста важно иметь перед собой икону преподобной. Песнопение читается сорок дней подряд.

Кондак 1

Избранной от Господа во образ спасения всем грешным и отчаянным, из глубины греха востекшей на высоту безстрастия, похвальная пения приносим ти, мати преподобная, ты же, яко имея дерзновение к щедрому Богу, молитвами твоими настави на стезю твоего покаяния любовию тебе зовущих:

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Икос 1

Ангела во плоти узрев тя в пустыни Иорданской великий Зосима, на воздусе стоящую и о мире молящуюся, со удивлением и ужасом одержим весь трепетом быв, слезами обливаяся, вопияше тебе таковая:

  • Радуйся, благодати и света исполненная; радуйся, прозрения даром украшенная.
  • Радуйся, в молитвах твоих к Богу на воздусе вземлемая; радуйся, пустынное сокровище, от мира утаенное.
  • Радуйся, безплотных сожительнице; радуйся, Духа Святаго селение.
  • Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 2

Видяще старца благоговейнаго ужаса исполнена, тихим гласом рекла еси тому преподобная: не бойся, авво Зосимо, несмь дух, но земля, прах, и пепел, и всячески плоть, ничтоже духовное когда помыслившая и ни единыя добродетели имущая. Жена есмь грешница, недостойная взирати на небо, и со страхом грешными усты зову Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети ища дивную тайну, в тебе сокровенную, старец паде пред ногама твоима, глаголя: заклинаю тя именем Господа нашего Иисуса Христа, Егоже ради наготу носиши сию, не скрый от мене жития твоего, да величия Божия яве сотвориши. С нимже и мы дерзаем ублажити тя сице:

  1. Радуйся, смирения светлая высото; радуйся, дарований духовных богатство неисчерпаемое.
  2. Радуйся, любве ради Божия тело свое умертвившая; радуйся, в пустыни непроходней едина, с единым Богом пребывшая.
  3. Радуйся, райскою красотою сияющая; радуйся, безстрастия светом озаренная.
  4. Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Житие  Марии Египетской

Источник: https://hranitel.club/194-akafist-marii-egipetskoj

Акафист святой преподобной Марии Египетской

Молитвы святых —> Акафисты —> Акафист святой преподобной Марии Египетской

  • Кондак 1
  • Избранной от Господа во образ спасения всем грешным и отчаянным, из глубины греха востекшей на высоту безстрастия, похвальная пения приносим ти, мати преподобная, ты же, яко имея дерзновение к щедрому Богу, молитвами твоими настави на стезю твоего покаяния любовию тебе зовущих: Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.
  • Икос 1

Ангела во плоти узрев тя в пустыни Иорданской великий Зосима, на воздусе стоящую и о мире молящуюся, со удивлением и ужасом одержим весь трепетом быв, слезами обливаяся, вопияше тебе таковая:Радуйся, благодати и света исполненная;Радуйся, прозрения даром украшенная.Радуйся, в молитвах твоих к Богу на воздусе вземлемая;Радуйся, пустынное сокровище, от мира утаенное.Радуйся, безплотных сожительнице;Радуйся, Духа Святаго селение.

Читайте также:  Молитва ксении петербургской о детях, о здоровье ребенка

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 2

Видяще старца благоговейнаго ужаса исполнена, тихим гласом рекла еси тому преподобная: не бойся, авво Зосимо, несмь дух, но земля, прах, и пепел, и всячески плоть, ничтоже духовное когда помыслившая и ни единыя добродетели имущая. Жена есмь грешница, недостойная взирати на небо, и со страхом грешными усты зову Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети ищя дивную тайну, в тебе сокровенную, старец паде пред ногама твоима, глаголя: заклинаю тя именем Господа нашего Иисуса Христа, Егоже ради наготу носиши сию, не скрый от мене жития твоего, да величия Божия яве сотвориши.

С нимже и мы дерзаем ублажити тя сице:Радуйся, смирения светлая высоте;Радуйся, дарований духовных богатство неисчерпаемое.Радуйся, любве ради Божия тело свое умертвившая;Радуйся, в пустыни непроходней едина, с единым Богом пребывшая.

Радуйся, райскою красотою сияющая;Радуйся, безстрастия светом озаренная.

  1. Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.
  2. Кондак 3
  3. Силою Вышняго укрепляема, исповем ти, человече Божий, грехи и беззакония моя, — отвещала еси Зосиме, — стыжуся, отче, прости мя, но понеже тело мое наго видел еси, обнажу ти и дела моя, обаче молю тя первее: не бежи от мене, не терпя слышати безместная, яже аз содеях; но милосердствуя о мне, молися за мя, блудную, и Богу невозгнушавшуся мною зови: Аллилуиа.
  4. Икос 3

Имея милосердие неизреченное, с мытари и грешники вечерявый, Той и мне, в глубину погибели падшей, простре руку Свою божественную, егда бо возжелах аз внити в храм Господень, некая сила возбрани ми вход, сердца же моего коснувыйся свет разума показа ми тину дел моих и начат плакатися о гресех, в перси биющи и горько рыдающи, мы же, покаянию твоему веселящеся, пение приносим ти сицевое:Радуйся, яко нощи прешедшей возсиявает ти заря спасения;Радуйся, яко глас Христов призывает овча заблуждшее от дебрей далеких греха.Радуйся, яко слезными токи омываеши вся твоя скверны;Радуйся, яко слезами твоими очищаеши одеяние души твоея.Радуйся, яко Отец щедрот объятия Своея любве тебе отверзает;Радуйся, яко ведый твоя тайная рукописания грехов твоих раздирает.

  • Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.
  • Кондак 4
  • Бурею скорбных помыслов одержима, узрела еси во угле притвора церковнаго икону Пречистыя Богоматери и, стеня, воззвала еси к Ней: повели, о Владычице, да и мне, недостойной, отверзутся божественныя входы, и буди Ты ми Споручница, яко егда узрю Крест Сына Твоего, мира и яже в мире отвергуся и изыду, аможе Ты повелиши мне, зовущи Богу: Аллилуиа.
  • Икос 4

Слышавше глас издалеча глаголющь: аще Иордан прейдеши добре покой обрящеши, на колена падши пред Приснодевою, рекла еси: о Владычице! не гнушается девственная чистота Твоя моея недостойныя молитвы, буди мне спасения учительница, руководствующая на путь покаяния! тем убо Ангели Божии, написующе исповедание твое, возглашаху тебе в той час сицевая:Радуйся, от тмы греха к чистому свету покаяния преходящая;Радуйся, неистовство страстей и любовь плотскую отринувшая.Радуйся, вся узы и сети врага растерзавшая;Радуйся, тяжкое бремя студныя работы диавола во благое и легкое иго Христово пременившая.Радуйся, от смерти греховныя к вечному животу возстающая;Радуйся, от врат погибели к вратам рая восходящая.

  1. Радуйся, чудо милосердия Божия, Мария равноангельная.
  2. Кондак 5
  3. Богосветлыми лучами благодати просвещает тя Пресвятая Дева, Та бо споручница грешных к Богу сущи, отверзает тебе двери милосердия Божия и врата храма святаго, в оньже внитши, со многими слезами поклонилася еси Живоносному Древу, имже мир спасен бысть, и распеншемуся Господу, Кровь Свою за твое избавление излиявшему, благодарственно воспела еси: Аллилуиа.
  4. Икос 5

Видев тайны Божия и како готов есть приимати кающихся, всехвальная Мария, воззвала еси всем сердцем: Владычице Богородице! не остави мене! — и устремилася еси в пустыню об он пол Иордана, мы же, почитая бегство твое, сретаем тя пении сими:Радуйся, яко всепрощающею любовию Спаса уранися сердце твое;Радуйся, яко сокровище благодати, тобою приятое, потщалася еси сокрыти в пустыни.Радуйся, яко мира греховныя сладости скоротечно и невозвратно отбегла еси;Радуйся, яко бегством твоим демоны огнем попалила еси.Радуйся, яко тем бегством небеса возрадовала еси.

  • Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.
  • Кондак 6
  • Проповедуеши всем падшым и отчаянным, всечестная, Божие человеколюбие и силу покаяния, како грешную душу омывает, очищает, светлит и возводит горе и веселие творит Ангелом Божиим, с нимиже и мы бренными усты зовем: Аллилуиа.
  • Икос 6

Возсия мирови от пустыни Иорданской свет великих подвигов твоих, Марие приснославная, многия бо лета, аки адамант тверд и столп непоколебим, пребыла еси, яко со зверьми лютыми, с похотьми твоими борющеся и оружием креста отражая разжженныя стрелы лукаваго, сего ради дивящеся пачеестественному терпению твоему, любовию зовем ти:Радуйся, яко злострадания и труд в пустыни четыредесять осмь лет понесла еси;Радуйся, яко солнечнаго зноя опаление, наготу и мраз нощный претерпела еси.Радуйся, яко гладом и жаждою истаявала еси;Радуйся, яко всякое пожелание плоти конечно умертвила еси.Радуйся, яко в борьбе со грехом, в тебе живущим, до крове подвизалася еси.

  1. Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.
  2. Кондак 7
  3. Хотя препятие сотворити твоему светлому к небеси шествию, всеблаженная, исконный враг рода человеческаго не престаяше влагати ти помыслы нечистыя, огнь греховный в удесех твоих разжигая и предлагая тебе на память прежняго жития твоего, ты же, многострадальная, повергалася еси на землю, слезами обливаяся и призывая в помощь Приснодеву, и не воставала еси от земли день и нощь, дондеже сладкий свет осияваше тя, воздвизая благодарственно пети Богу: Аллилуиа.
  4. Икос 7

Новый человек, по Богу созданный, явилася еси преподобная, умертвив бо все конечно ветхаго человека, во Христа облеклася еси всечудная, седмьнадесять лет безчисленныя беды пострадах: Зосиме рекла еси, оттолеже и до днесь сила Божия грешную мою душу и тело смиренное соблюде, приими убо и от нас, недостойных, похвалы сицевыя:Радуйся, яко умертвила еси страстей взыграния;Радуйся, яко самое естество победила еси.Радуйся, яко всякий грех от души и плоти твоея потребила еси;Радуйся, яко в сердце и умерщвленных удесех твоих носиши Иисуса, тобою любимаго.Радуйся, яко облеклася еси в одежду веселия духовнаго;Радуйся, яко вошла еси в вечный покой Сына Божия.

  • Радуйся, чудо милосердия Божия, Мария равноангельная.
  • Кондак 8
  • Странное и преславное изменение твое, преподобная, видяще, демонов темныя полки горько рыдаху, вся же силы небесныя радостию играюще, песнь Христу воспеваху, прославляюще Божие милосердие, грехами людскими непреодоленное, велиим гласом зовуще: Аллилуиа.
  • Икос 8
Читайте также:  Чудеса николая чудотворца в наше время, современные свидетельства

Вся была еси в Бозе, Марие всебогатая, егда Зосима, обходя пустыню, видети тя сподобися.

«Заклинаю тя, отче, Спасителем Богом, да никомуже речеши, яже слышал еси от мене, дондеже Бог от земли возмет Мя», — вещала еси тому: ныне с миром отидиши, в посте же грядущаго лета причасти мя Святых Христовых Таин на брезе Иорданстем, то рекши, аки горлица пустыннолюбивая и неудержимая, от очию старца скрылася еси, той же поклонився до земли и целова место, идеже стоясте стопы ног твоих, зовый таковая:Радуйся, яко обнажившися студа греховнаго, паче снега убелилася еси;Радуйся, яко паче лучей солнечных просветилася еси.Радуйся, яко вся грехи твоя забвенны и прощенны суть у Бога;Радуйся, яко часть твоя со святыми.Радуйся, яко мзда твоя многа на небесех;Радуйся, яко первее блудница, днесь невеста Христова сотворилася еси.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 9

Всяк помысл и ум ужасают болезни твоя, всехвальная, како труд пустыни любве ради Божией претерпела еси, взываше превеликий во отцех Зосима, рыдая: О мати духовная! ты Богу приблизилася еси, хотел бых, аще бы можно было, во след тебе ходити и зрети честное лице твое и купно с тобою немолчно пети: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство земнородных не довлеет достойно похвалили твоя подвиги, всечестная, кто же доволен изрещи слезныя токи, яже пролияла еси в молитвах к Богу! кто болезни твоя изочтет, кто исповесть всенощныя бдения, борения и тесноту жития твоего, пустыню всю чудесы просветивши, яко солнце, просияла еси, всечудная, тем убо молим тя: озари лучами света твоего наши сердца и испроси оставление грехов всем вопиющым тебе таковая:Радуйся, помраченный образ Божий в светлости велицей в себе возобразившая;Радуйся, небесными ароматы благоухающая.Радуйся, звездами чудес украшенная;Радуйся, лучами добродетелей сияющая.Радуйся, величия Божия всем концем земли благовествующая;Радуйся, небо и землю к пению славы Господа твоего призывающая.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 10

Спасителя Бога животворящее Тело и Кровь вземше, в день таинственныя Христовы вечери, авва Зосима, по завещанию твоему, в вечер зело поздень изыде на брег Иордана, неуклонно в пустыню лунным светом осияваемую зря, и молящеся к Богу, глаголя: покажи ми, Господи, сокровище Твое, еже в пустыни сокрыл еси! покажи ми ангела во плоти, да не отиду тощь, нося моя грехи на обличение, но, да радуяся, зову Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Стену непроходну мысляще старец быти Иордану реце, между ним и тобою, преподобная: обаче ты, став на одной стране реки, знамением крестным Иордан знаменала еси и купно с тем знамением взошла еси на воду: Зосима же, видев идущу тя к себе верху воды, ужасеся и радостию вопияше тебе:Радуйся, горняго рая Божия обитательнице;Радуйся, яко тварь повинуется велению твоему.Радуйся, яко волны стелятся под честныя нозе твои;Радуйся, яко Иордан тебе служит, луна и звезды небесныя дивятся святыни твоей.Радуйся, силы Божией дивное проявление;Радуйся, храм одушевленный Бога живаго.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 11

Пение подобаше тебе приносити всемогущему Богу, авво, по воде шествующе рекла еси тому: что твориши священник сый, како дерзаеши кланятися мне, убозей, сам носяй страшныя Тайны Христа Бога! имже верою и любовию, прах и земля покланяющися, со трепетом зовуще: Аллилуиа.

Икос 11

Светом небесным блистаяся, причастилася еси Божественных Таин и радости премирныя исполнися, на небо руце воздевши, рекла еси: ныне отпущаеши рабу Твою, Владыко! Обращся к старцу, вещала еси: прости, авво Зосимо! в грядущее же лето узриши мя паки в пустыни, якоже хощет Господь, моли Его о мне, отче мой, моли, поминая всегда мое окаянство.

И паки Иордан знаменавши, прешла еси верху той воды, старец же, не смея надолзе держати тя, стеня и рыдая, взываше в след тебе таковая:Радуйся, мертвость Иисуса в теле носящая;Радуйся, воскресения Его славою сияющая.Радуйся, благодатию, яко ризою света, облеченная;Радуйся, яко ангели Божии дивятся чистоте твоей.

Радуйся, яко силы адския ужасаются и трепещут от славы твоея;Радуйся, светозарная обитель Всесвятыя Троицы.

  1. Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.
  2. Кондак 12
  3. Благодатию Божественною окриляема во един час долготу пустыни прешла еси и в нощь спасительныя Христовой страсти, по причащении Божественныя Тайныя вечери, сном святым уснула еси, о мире моляся, дух твой Господу предала еси, Емуже со ангелы в неисповедимой радости зовеши ныне: Аллилуиа.
  4. Икос 12

Поюще надгробное пение богомудрый Зосима, нозе твои честныя слезами омываше, и много молився тебе, покрыв тело твое землею, наго сущее и ничтоже имеющее, точию ветхую мантию, юже исперва тебе даде, радостию и страхом многим одержим, величию Божию дивяся, стояше зовый к тебе таковая:Радуйся, яко чадо света сущи прешла еси к Свету невечернему;Радуйся, яко дух твой с веселием прияша селения святых.Радуйся, яко тело твое упокойся в могиле, юже лев от пустыни тебе ископа;Радуйся, яко тобою показа мне Господь, колико отстою от меры совершенства.Радуйся, о всем мире к Богу ходатаице;Радуйся, постников высоте, преподобных славо и страдальцев красото.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 13

О преподобная мати, богоблаженная Марие! приими от нас ныне приносимое тебе моление и, Свету неприступному предстоя, молися всещедрому Богу, да милостив быв, ниспослет светозарную благодать покаяния всем заблуждшым чадом небеснаго Отца и от греха к отеческому дому востекших в райских селениих сподобит вкупе с тобою во веки благодарственно пети Ему: Аллилуиа.Сей кондак глаголи трижды, посем икос 1: Ангела во плоти: и кондак 1: Избранной от Господа:

Молитва святой преподобной Марии Египетской Икона Преподобной Марии Египетской

« предыдущий акафист :: следующий акафист »

Все иконы Акафисты …

Источник: https://prayerssaints.ru/index.php?id=akafisti/marui-akaf

Ссылка на основную публикацию