Тропарь гурию, самону и авиву

  • Facebook
  • Twitter
  • Вконтакте
  • Google+

Агиографические источники относят время мученичества святых Гурия, Самона и Авива к 293–322 годам. Это связано с тем, что церковная традиция объединила вместе святых, живших в различное время.

Первоначальная редакция мученических актов святых Гурия, Самона и Авива была написана на сирийском языке и известна по древним греческим, армянским и латинским переводам. Дошедший до нас сирийский текст мученичества известен по рукописи XV века.

В ней упоминается её автор — Феофил Эдессянин, который сообщает о себе, что он был от рождения язычником, обратился в христианство и написал свой труд на пятый день после мученичества Гурия и Самона.

Его авторству также принадлежит отдельный мученический акт святого Авива.

Тропарь Гурию, Самону и Авиву Гурий, Самон и Авив. Икона-таблетка (Тверь, 3-я четверть XV в.) неизвестен, Public Domain

Миряне Гурий и Самон приняли мученическую смерть во время великого гонения при императоре Диоклетиане. С их началом они покинули свой родной город Эдессу, но были схвачены. Их пытались уговорами заставить принести жертвы языческим богам, но они отказались.

На суде правителя области святых подвергли пытке (связали друг с другом, привязали к ногам камень и оставили висеть несколько часов), а затем вернули в темницу где они провели около трёх месяцев (у Арефы Кесарийского в темнице святые провели несколько лет за что он их называет исповедниками).

Когда их вновь привели на суд, то повторной пытке подвергли только Самона. Видя непреклонность святых, их обезглавили. Тела мучеников погребли местные христиане.

Диакон Авив пострадал в гонения императора Лициния. На него был подан донос, и на суде правитель города пытался склонить Авива принести жертвы языческим богам. После отказа это сделать Авива сожгли заживо. Согласно житию, тело Авива было найдено его родными невредимыми. Они погребли тело святого в одной гробнице с Гурием и Самоном.

О готе и эдесской девушке

Наиболее известным чудом, приписываемым святым Гурию, Самону и Авиву связано с нашествием гуннов на Византию. Житие относит эти события к периоду епископства в Эдессе исповедника Евлогия (379—387 годы).

Тропарь Гурию, Самону и Авиву Готский воин приносит клятву перед мощами святых Гурия, Самона и Авива (фреска, XVIII в.) неизвестен, Public Domain

Во время похода один наёмник гот остановился в Эдессе в доме вдовы Софии. Там он заметил её дочь Евфимию и начал просить её себе в жёны.

Мать отказывалась, считая на основе слухов, что у гота на родине есть жена, но наёмник убедил её в обратном и вступил в брак с девушкой.

Перед тем как гот с Евфимией покинули Эдессу София заставила своего зятя поклясться в верности своей новой супруге на гробнице святых Гурия, Самона и Авива.

Вернувшись домой, гот велел Евфимии одеться в одежду служанки и привёл её в своей дом к жене и детям, объявив что привёл византийскую пленницу. Однако Евфимия родила мальчика и жена гота поняла, что муж привёл в дом наложницу. Она отравила новорожденного.

Евфимия, увидев на губах своего младенца яд, вытерла его куском шерсти и позднее намочила её в кубке из которого должна была пить хозяйка. Выпив из кубка женщина умерла и родственники гота обвинили в её смерти Евфимию. По их решению её решили похоронить заживо вместе с хозяйкой дома.

Евфимия начала молится святым Гурию, Самону и Авиву и они, явившись на белых конях, перенесли женщину в церковь в Эдессу.

Спустя время, гот вновь появился в Эдессе и пришёл в дом Софии. Он сказал ей, что дочь здорова, живут они счастливо и растят сына. Тогда к нему вышла Евфимия и гот был вынужден сознаться в том что случилось у него на родине. После этого городские власти приговорили его к смерти.

Испытание освящённым хлебом

Митрополит Макарий (Булгаков) сообщает о грамоте новгородского архиепископа Иоанна, изданной по случаю чудесного обнаружения воров, похитивших в 1410 году священные сосуды из Софийского собора.

В ней новгородский епископ пишет, что «дал нам Бог знамение святых исповедников Гурия, Самона и Авива диакона, так что Божиею милостию многие правые оказываются правыми, а виноватые подпадают казни».

Тропарь Гурию, Самону и Авиву Гурий, Самон и Авив (икона последней трети XIX века) неизвестен, Public Domain

Архиепископ Иоанн написал «Указ о проскомисании святым трём исповедникам», который сообщает подробности данного ритуала:

  • изготавливалась специальная крестообразная просфора;
  • из неё изымались частицы с молитвами среди которых выделяется прошение к исповедникам: «чюдо своё сотворите к вам с верою приходящим, гибельнико помозите, виноватых обличите, гортани шкодникам затворити»;
  • поминовение за проскомидией по именам тех, кого предстоит испытывать просфорой.

Макарий (Булгаков) пишет, что это является частным распоряжением архиепископа и летописи не подтверждают, что данный обычай применялся длительное время в Новгороде.

Источник: https://bolshoevoznesenie.ru/48719-gurij-samon-i-aviv/

ГУРИЙ, САМОН(А) И АВИВ

[сир.  ,  ,  ; греч. Γουρίας, Σαμωνᾶς, ῎Αβ(β)ιβος] (III — нач. IV в.), мученики, исповедники (пам. 15 нояб.), наиболее известные сир. святые, сведения о которых сохранила восточнохрист. традиция. Время их кончины датируется в разных агиографических источниках с 293 по 322 г. (называются 303, 304, 293-306, 306). Лит. традиция и церковное почитание объединили мучеников, пострадавших в разное время. Вероятнее всего, Г. и С. пострадали во время гонений имп. Диоклетиана. Г., прозванный за аскетический образ жизни «воздержанником», и его друг С. с началом гонений в Эдессе (ныне Урфа, Турция) покинули родной город, но в числе др. христиан были схвачены рим. наместником Эдессы Антонином и заключены в темницу. Антонин безуспешно пытался уговорами склонить святых принести жертву Юпитеру. Затем Г. и С. предстали перед судом рим. правителя обл. Осроена Мусония. По его приказу Г. и С., связанных друг с другом за руки, с камнем, привязанным к ногам, оставили висеть неск. часов, а после пытки отправили в тесную темницу, где святые провели ок. 3 месяцев (по сведениям Арефы Кесарийского, автора похвального слова Г., С. и А., в заключении мученики провели много лет, за что были названы исповедниками). Когда их вновь привели к Мусонию, Г. был изможден заключением, поскольку был значительно старше С., к-рый выглядел еще крепким, поэтому его вновь подвергли истязанию, повесив вниз головой. На следующий день по приказу правителя мученики были обезглавлены за городом. Их тела погребли христиане.

Тропарь Гурию, Самону и АвивуМученики Гурий, Самон и Авив. Икона-таблетка. Тверь. 3-я четв. XV в. (СПГИАХМЗ)Мученики Гурий, Самон и Авив. Икона-таблетка. Тверь. 3-я четв. XV в. (СПГИАХМЗ)

Много лет спустя в Эдессе жил диакон по имени А. Во время гонений имп. Лициния (320-324) на него поступил донос с обвинением в распространении христианства, и по приказу императора А. был арестован.

Правитель города Лисаний пытался склонить его к принесению жертвы языческим богам, но, не добившись успеха, приговорил к сожжению. После казни христиане, в числе к-рых были мать и родственники А., нашли его тело неповрежденным и похоронили в одной гробнице с пострадавшими ранее Г. и С.

Мученичество этих святых пришлось на один день с разницей в неск. лет, их также называют исповедниками или в Минологии Василия II — священниками.

Известность получил рассказ о чуде Г., С. и А. (395 ?). В связи с нашествием на Византию гуннов, угрожавших Эдессе, было собрано большое войско, часть к-рого составляли гот. наемники. Один из них остановился в Эдессе в доме благочестивой вдовы Софии, имевшей красавицу дочь Евфимию.

Гот стал требовать отдать девушку ему в жены, но вдова не соглашалась, ссылаясь на дошедшие до нее слухи, будто на родине буд. жених уже имеет семью. Но гот опровергал эти слухи, продолжая настаивать на своем и действуя то уговорами, то угрозами. В конце концов София отдала Евфимию в жены готу.

Тем временем враги отступили, и гот вместе с беременной супругой должен был вернуться на родину. Прежде чем расстаться с дочерью, София привела супругов в церковь Г., С. и А. и на их могиле заставила гота поклясться в верности Евфимии и любви к ней, что он и сделал.

Но как только он пришел на родину, велел ей переодеться в платье служанки и ввел ее в дом, где его ждали жена и дети, в качестве пленницы. Когда Евфимия родила мальчика, жена гота догадалась, что это его сын, а Евфимия не простая служанка, и из ревности отравила младенца.

Увидев на устах мертвого младенца яд, Евфимия обмакнула в него кусок шерсти и через неск. дней намочила лоскут в кубке, из к-рого должна была пить за ужином ее хозяйка. Та, отведав питье, умерла. Ее родственники обвинили во всем Евфимию и приговорили ее к погребению заживо вместе с госпожой. Гроб умершей вскрыли и положили туда Евфимию.

Читайте также:  Молитва, когда не знаешь, как поступить

Женщина молилась мученикам Г., С. и А., они явились ей в виде всадников на белых конях и перенесли в свою церковь в Эдессе. Там ее нашел священник и, узнав ее чудесную историю, передал в руки матери. Через нек-рое время гунны снова стали угрожать Эдессе и в город вновь были стянуты войска.

Гот явился в дом Софии на правах зятя и рассказал, что дочь ее здорова, родила мальчика и они живут счастливо. Тогда София вывела к нему невредимую Евфимию, и готу пришлось во всем сознаться. Его признание было записано и передано властям, по приказу правителя он был обезглавлен.

Тропарь Гурию, Самону и АвивуИсповедание веры и мучение Гурия и Самона. Фрагмент росписи придела святых Гурия, Самона и Авива ц. прор. Илии в Ярославле. Посл. четв. XVII в.Исповедание веры и мучение Гурия и Самона. Фрагмент росписи придела святых Гурия, Самона и Авива ц. прор. Илии в Ярославле. Посл. четв. XVII в.

Большинство исследователей признают историческую ценность актов мученичества Г. и С., первоначальная версия к-рых была создана на сир. языке вскоре после события. Она не сохранилась и известна лишь по древним переводам на греч., древнеарм. и лат. языки. Дошедший до нас сир. текст Мученичества был обнаружен в рукописи XV в. и издан в кон. XIX в.

патриархом Антиохийским Игнатием II Рахмани (BHO, N 363). В тексте есть имя автора — Феофил Эдессянин, к-рый сообщает о себе, что по рождению был язычником, но перешел в христианство и составил повествование через 5 дней после мученичества Г. и С. Ему же принадлежит и отдельное Мученичество А.

Возможно, что работа Феофила над 2 текстами связана с возведением в Эдессе по инициативе еп. Авраама храма, посвященного 3 мученикам, в к-ром были помещены их мощи. По сообщению Эдесской хроники VI в. и анонимной сир. хроники XIII в., это строительство происходило в 345 г. Святые считались покровителями Эдессы.

Позже был возведен еще один храм в честь мучеников, к-рый находился у зап. ворот города. Видимо, совместное почитание 3 святых также возникло очень рано. Исследователи датируют оба сир. Мученичества временем до 360 г., поскольку подвиги 3 святых были воспеты в одной из гомилий прп. Ефрема Сирина (Ephraemi Syri Hymni et sermones / Ed. Th. Lamy.

Mechliniae, 1889. T. 3. P. 855), а позже в похвальном слове сир. богослова Иакова Саругского (451-521) (BHO, N 366).

В древнейшем сир. месяцеслове указаны памяти 3 мучеников — Г. и С. 15 числа месяца тешри второго (нояб.), А.- 2 числа месяца илула (сент.). В 1-й пол. VI в. Мученичества получили лит. продолжение в агиографическом произведении «История о Евфимии, дочери Софии, и о чуде, которое совершили с ними исповедники Самон, Гурий и Авив». Благодаря этому чуду сир.

мученики стали считаться покровителями семьи и брака, к ним обращаются также за помощью в семейных неурядицах. Оригинал «Истории…» был написан по-сирийски автором-сирийцем. Но только в греч. рукописной традиции все 3 текста были объединены и составили единый агиографический комплекс. Этот цикл неоднократно обрабатывался и излагался разными писателями, начиная с прп.

Симеона Метафраста (X в., BHG, N 736-738b) и кончая советским писателем К. А. Тренёвым (рассказ «Эдесские угодники» в кн.: Тренев К. А. Повести и рассказы. М., 1977). Культ святых получил распространение в Византии. Помимо лит. обработки Симеона Метафраста на греч. языке сохранилось неск. редакций анонимного перевода Мученичества (BHG, N 731-735b), отдельно бытовал рассказ о чуде Г.

, С. и А. (BHG, N 739-739k). Похвальное слово мученикам Арефы Кесарийского (IX-X вв.) (BHG, N 740) содержит много дополнительных сведений о святых, иногда расходящихся с актами. В наст. время опубликовано 2 переводных арм. (ВНO, N 364-365) и лат. (BHL, N 7477) Мученичества Г., С. и А. В состав ВМЧ вошли переводы с греческого на слав. язык Мученичества Г. и С. и А.

и «Истории о Евфимии» (Иосиф, архим. Оглавление ВМЧ. Стб. 185).

О существовании церкви во имя мучеников в К-поле и о наличии в ней мощей святых сообщает Антоний, архиеп. Новгородский, в описании своего паломничества (1200). Церковь находилась недалеко от форума Константина (у архиеп. Антония — «Плакота»), когда и кем она была построена — неизвестно.

В 1613 г. упоминается придел во имя мучеников в ц. Спаса на Сенях в Московском Кремле. В кон. XVII в. придел, посвященный 3 сир. мученикам, был воздвигнут при храме прор. Илии в Ярославле.

Ист.: BHO, N 363-366; BHG, N 731-740m; SynCP. Col. 225; PG. 117. Col. 161 [Минологий Василия II]; Acta sanctorum confessorum Guriae et Shamonae exarata syriace lingua a Theophilo Edesseno anno Chr. 297 / Ed. Ignatius Ephraem II Rahmani, patriarch of Antioch. R., 1899. P. 1-19; Cureton W. Ancient Syriac Documents. L.; Edinb., 1864. P. 72-85; Bedjan. Acta. T. 1. P. 144-160; Die Akten der edessenischen Bekenner Gurjas, Samonas und Abibos: Aus dem Nachlass von O. von Gebhardt / Hrsg. E. von Dobschütz. Lpz., 1911; Книга Паломник. С. 31, 60, 89; ЖСв. Нояб. С. 412-433.

Лит.: Сергий (Спасский). Месяцеслов. Т. 3. С. 471; Duval R. La littérature syriaque. P., 19073. P. 117-118; Baumstark. Geschichte. S. 29; Halkin F. L'éloge des trois confesseurs d'Edesse par Aréthas de Césarée // MFO. 1962. Vol. 38. P. 269-276; Devos P. La liste martyrologique des Actes de Guria et Shamona // AnBoll. 1972. Vol. 90. P. 15-26; Пигулевская Н. В. Культура сирийцев в средние века. М., 1979. С. 190; Janin. Églises et monastères. P. 80; Sauget Y.-M. Gurias, Samonas et Habib // DHgE. Vol. 22. Col. 1193-1194; idem. Gurya , Šmu na  e Habb // BiblSS. Vol. 7. P. 540-543; Пайкова А. В. Легенды и сказания в памятниках сир. агиографии // ППС. 1990. Вып. 30(93); Chiesa P. Il dossier agiografico latino dei santi Gurias, Samonas e Abibos // Aevum. Mil., 1991. Vol. 65. P. 221-258; Cагарда Н. И., Сагарда А. И. Полный курс лекций по патрологии. СПб., 2004. С. 1109.

Гимнография

Источник: http://www.pravenc.ru/text/168390.html

Святым мученикам и исповедникам Гурию, Самону и Авиву

Чудеса́ святы́х Твои́х му́ченик сте́ну необори́му, на́м дарова́вый, Христе́ Бо́же, те́х моли́твами сове́ты язы́ков разори́, ца́рства ски́птры укрепи́, я́ко еди́н Бла́г и Человеколю́бец.

Канон святы́х. Гла́с 4

Пе́снь 1

  • Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
  • Тро́ицы единонача́лие, святи́и, богосло́вяще че́стно, многонача́лия нестоя́нную мглу́ удо́бно разруши́сте, восто́ка, многосве́тлии, я́коже зве́зды возсия́вше.
  • Трие́ испове́дницы, благода́тию просвеща́еми Нача́льныя Тро́ицы я́вственно, ле́сть многобо́жную, терпели́вно противле́ние явля́юще, истреби́ша.
  • Ва́с, у́бо сыноположи́в, сла́внии, любо́вию Есте́ственный Сы́н, ны́не Ему́ насле́дию, дае́му я́ве, я́ко Благоутро́бен снасле́дники показа́ и Ца́рствия соприча́стники.
  • Богородичен: Му́дрости прему́дростныя ски́ния была́ еси́, Всенепоро́чная, Сво́й бо хра́м от Твои́х пречи́стых крове́й, Чи́стая, созда́ти благоволи́ на спасе́ние ду́ш на́ших.

Пе́снь 3

  1. Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
  2. Те́ло му́кам во́лею и лю́тым ра́нам Христо́вы преда́ша испове́дницы и уго́дницы.

  3. Изба́витися от лю́тых грехо́вных по́мысл, святи́и, ва́шу па́мять ве́рою соверша́ющим умоли́те.
  4. На дре́ве терпели́вно воздви́жени, честни́и свиде́телие всеблагоче́стно невре́дно испове́дание соблюдо́ша.

  5. Богородичен: Целе́ний Тя́ исто́чник в Твою́ утро́бу Вше́дый показа́, Ма́ти Бо́жия, Пречи́стая, мою́ у́бо ду́шу исцели́.

Седа́лен, гла́с 8

Кресто́м вооружи́вшеся Христо́вым, в не́м мучи́телей всю́ кре́пость му́жески низложи́сте, я́ко ве́ры побо́рницы; безбо́жие все́ и́дольское обличи́сте и Тро́ицу, святи́и, усе́рдно пропове́давше.

Те́м досто́йно от Нея́ венцы́ побе́ды прия́сте, я́ко зако́нно пострада́вше, страстоте́рпцы всесла́внии, моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и́н, гла́с 8.

Христу́ порабо́тавше му́ченически, порабо́тисте ле́сть мучи́тельскую, непорабоще́нну иму́ще ду́шу и му́дрость, и́бо Тро́ичною ве́рою уязви́вшеся, прехва́льнии, многобо́жия сла́ву несла́вную обличи́сте. Те́м, я́ко зве́зды, све́тло в ми́ре блиста́нием сия́ете чуде́с, блаже́ннии. Страстоте́рпцы всехва́льнии, моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

И ны́не, Богородичен:

Яко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода.

Те́м, Ангельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

КрестоБогородичен:

Агнца, и Па́стыря, и Изба́вителя Агница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Читайте также:  Порча на одиночество: как определить и самостоятельно снять с себя

Пе́снь 4

  • Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
  • Тро́ицы равночи́сленнии вене́чницы трисия́нною свеще́ю ны́не соверша́ющия па́мять всесвяще́нную те́х озаря́ют, все́м исцеле́ния подаю́ще.
  • С благогове́нием притеце́м к светоно́сней и светоза́рней, богому́дрии, ра́це му́ченик, то́чит бо врачева́ния ве́рою зову́щим: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
  • Испове́дающе Боже́ственное строе́ние и па́че ума́ та́инство, богосло́вными язы́ки все́ безбо́жие мучи́телей боже́ственнии и всему́дрии испове́дницы попра́ша.

Богородичен: Па́че ума́ родила́ еси́, о Де́во, и по рождестве́ яви́лася еси́, де́вствующи па́ки. Те́м немо́лчными гла́сы, ра́дуйся, Тебе́, Влады́чице, ве́рою несомне́нною вопие́м.

Пе́снь 5

  1. Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
  2. Све́тлостию я́ве подвиго́в сия́юще, посрами́ша мучи́телей свире́пый нра́в ве́ры побо́рницы.

  3. Во вся́ я́вственно вселе́нныя концы́ чудеса́ му́ченик пропове́дашася и вся́ ве́рою утверди́ша.
  4. Якоже земля́ блага́я, благода́ти се́мена прие́мши, житие́м трудолю́бно бога́тство блаже́ннии соде́яша.

  5. Богородичен: Еди́н Благи́й, пучи́ною благосты́ни вся́ческая, Богома́ти, содержа́й, Твои́ми объя́тии держа́тися сподо́би.

Пе́снь 6

  • Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
  • Зако́нно, я́ко до́брии во́ини, богому́дрии, удержа́вше вся́ и я́сно ве́ру соблю́дше, Боже́ственныя пра́вды прия́сте венцы́.
  • Пре́жде у́бо Авваку́м высо́це возвыша́ется Влады́чним повеле́нием, чрез ва́с же отрокови́ца му́чима, богоглаго́ливии, к воспита́вшей возврати́ся.
  • Сия́ет ра́ка му́ченик чудесы́ и ре́ки источа́ет исцеле́ний все́м, приходя́щим ве́рою и те́х терпе́нию дивя́щимся.
  • Богородичен: Тя́ еди́ну посреде́ те́рния обре́т, я́ко чисте́йший кри́н и во удо́лиих цве́т, о Богома́ти, Жени́х у́мный в Тя́ всели́ся.

Конда́к, гла́с 2

С высоты́, му́дрии, благода́ть прие́мше, су́щим во искуше́ниих предстоите́, всехва́льнии. Те́мже отрокови́цу, святи́и, от сме́рти го́рькия изба́висте, вы́ бо вои́стинну есте́ Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.

Икос:

Вра́жия мя́ рабо́ты изба́ви, Иису́се Жизнода́вче, Твои́х страда́лец мольба́ми умоля́емь, я́ко да непорабоще́нну стяжа́в от страсте́й ду́шу мою́ и те́ло, восхвалю́ те́х скоре́йшую по́мощь, я́коже во гро́бе затворе́ная му́жа лука́вствием, и сию́ ско́ро предвари́вше, от сме́рти изба́виша, зову́щу: Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.

Пе́снь 7

  1. Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

  2. Авраа́мския в пещи́ де́ти изба́вивый, Сы́й и стра́нную отрокови́цу лю́таго обстоя́ния спасе́ хода́тайством ны́не святы́х уго́дник, я́ко Благоутро́бен.

  3. Суро́вейшаго безчелове́чия му́ку да́вый, все́х зо́л а́бие истя́зан уби́йца злоимени́тый судо́м пра́ведным Твои́м, Сло́ве Бо́жий, му́дросте и си́ла.

  4. Укрепля́ема к ва́м наде́ждею, сла́внии, отрокови́ца, заключе́нная во гро́бе с ме́ртвыми, ча́яния не погреши́, зову́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Яко новосмеше́ное и светоза́рное пуща́я зерца́ло, Зарю́ Боже́ственнаго, Де́во, сия́ния, приложи́вшуюся Тебе́, вмести́ла еси́. Благослове́на Ты́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8

  • Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
  • Всеми́рный дне́сь на́м наста́ пра́здник му́ченик Христо́вых, озаря́ющ благода́тию чуде́с приходя́щия ве́рою и ра́достию духо́вною и любо́вию зову́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
  • Удо́бно испове́дницы Твоего́ Божества́ все́ упраздни́ша безбо́жие, Влады́ко, мучи́телей не убоя́вшеся преще́ний злоу́мных, ве́рою укрепля́еми, взыва́юще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
  • Всему́дрии испове́дницы, предстоя́ще боже́ственному повеле́нию, враго́в полки́ побежда́ющи, мече́м закала́еми, побе́ду пресла́вно я́ве и пресия́щу показа́ша, па́дающе бо, проти́вныя победи́ша.
  • Богородичен: Естествы́ ви́димаго двема́, Христа́ родила́ еси́, еди́ну нося́ща я́ве Ипоста́сь сло́жну Божества́ и челове́чества, сте́кшуся есте́ственному и́стинно по соедине́нию: те́м Тя́ благослови́м, Мари́е Богоневе́стная.

Пе́снь 9

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

  1. Словесе́м после́дующе боже́ственным и богодухнове́нным Христо́вым, испове́дницы богосве́тлии, кре́ст на ра́мена, ра́дующеся, взя́сте, жизноно́сным стопа́м после́дующе, достосла́внии.
  2. Всему́ све́ту Тро́ицы с весе́лием до́блии испове́дницы вме́щшеся, подвиго́в че́сти воспринима́ют, безпло́тных чино́в сподо́бльшеся соводворе́ния.
  3. Ны́не не в зерца́ле зрите́ блаже́нных наде́жды, испове́дницы Спа́совы; и́стины же па́че, всему́дрии, добро́ту зрите́, венцено́сцы всечестни́и.
  4. Яко Пребоже́ственныя Тро́ицы я́ве равночи́сленнии я́вльшеся испове́дницы, богоглаго́ливии, Тоя́ заря́ми просвеща́етеся, я́ко Тоя́ ра́ди пострада́вше, Жи́зни нетле́нныя ны́не улучи́ша.
  5. Богородичен: Пло́тию приити́ восхоте́в, украси́вый вся́, Сло́во в Тя́ всели́ся, еди́ну святе́йшу все́х обре́т, и Богоро́дицу вои́стинну яви́, Ма́ти Де́во.

Свети́лен

Иже от гро́ба отрокови́цу изба́вльше дре́вле, Гу́рие, и Само́не, и Ави́ве, му́ченицы Христо́вы, предвари́те, я́ко от гро́ба прегреше́ний ны́ избавля́юще.

Богородичен: Кре́пким Твои́м покро́вом от наве́т вра́жиих ны́, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ невреди́мы, Тя́ бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в беда́х.

Молитва мученикам и исповедникам Гуpию, Самону и Авиву

О, святи́и му́ченицы и испове́дницы Христо́вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве! Те́плии о на́с хода́таи и моли́твенницы пред Бо́гом, во умиле́нии серде́ц на́ших, взира́я на пречи́стый ва́ш о́браз, смире́нно мо́лим ва́с: услы́шите на́с, гре́шных и недосто́йных рабо́в свои́х, су́щих в беда́х, ско́рбех и напа́стех, и призре́в на́ша тя́жкая и безчи́сленная прегреше́ния, яви́те на́м свою́ вели́кую ми́лость, воздви́гните на́с из глубины́ грехо́вныя, просвети́те на́ш у́м, смягчи́те зло́е и окая́нное се́рдце, прекрати́те за́висть, вражду́ и раздо́ры, в на́с живу́щие. Осени́те на́с ми́ром, любо́вию и стра́хом Бо́жиим, умоли́те милосе́рдаго Го́спода, да покры́ет мно́жество грехо́в на́ших Свои́м неизрече́нным милосе́рдием. Да соблюде́т Це́рковь Свою́ Святу́ю от неве́рия, ересе́й и раско́лов. Да пода́ст стране́ на́шей ми́р, благоде́нствие, земли́ плодоро́дие; супру́гом любо́вь и согла́сие; ча́дам послуша́ние; оби́димым терпе́ние; оби́дящим стра́х Бо́жий; скорбя́щим благоду́шие; ра́дующимся воздержа́ние. Все́х же на́с да покры́ет Свое́ю всеси́льною десни́цею, и да изба́вит от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни, и напра́сныя сме́рти. Да огради́т на́с ополче́нием святы́х Свои́х а́нгелов, во е́же изба́вится на́м по исхо́де на́шем из жития́ сего́ от ко́зней лука́ваго и та́йных возду́шных мыта́рств его́, и неосужде́нными предста́ти Престо́лу Го́спода Сла́вы, иде́же ли́цы святы́х А́нгел со все́ми святы́ми вы́ну сла́вят пресвято́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: https://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_noyabr/kan_28noyabr_gurii.html

Акафист святым мученикам Гурию, Самону и Авиву

Избра́ннии чудотво́рцы Хри­сто́­вы и свя­ты́я ве́­ры испове́дницы, Гу́рие, Само́не и Ави́ве добронра́внии, па́­мять ва́шу чту́ще пе́снь­ми похва́льными, вос­пе­ва́­ем я́ко хри­сти­а́н засту́пников, стра́ждущих покрови́телей. Вы же, иму́ще дерз­но­ве́­ние ко Го́с­по­ду, от вся́­ких бед и на­па́с­тей свободи́те нас, ве́­рою и лю­бо́­вию зо­ву́­щих:

Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Икос 1

  • А́н­ге­лы во пло́­ти Тро́­ице Свя­те́й равночи́сленнии, лю­бо́­вию к Бо́­гу горя́ще и́до­лы попра́сте, ве́­ру Христо́ву укрепи́сте, Тро́ицу Свя­ту́ю просла́висте, те́м­же у́бо, по­хва­ля́ю­ще по́д­ви­ги ва́ша, гла­го́­лем вам си́­це:
  • Ра́дуйтеся, све­ти́ль­ни­ки бла­го­че́с­тия; ра́дуйтеся, обличи́тели не­че́с­тия.
  • Ра́дуйтеся, утвержде́ния ве́­ры Хри­сто́­вой; ра́дуйтеся, столпы́ Це́рк­ви Бо́­жия.
  • Ра́дуйтеся, ве́р­ных на­де́ж­до и за­ступ­ле́­ние; ра́дуйтеся, не­ве́р­ных страх и посрамле́ние.
  • Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 2

Ви́­дя не­че́с­тие лю­де́й гра́­да Эде́са, святи́и Гу́рий и Само́н в пус­ты́­ню удали́шася, бе́гая кня́зя ми́­ра се­го́ и собла́знов и усе́рд­но служа́ще Бо́­гу, день и ночь воспева́ху: Алли­лу́иа.

Икос 2

  1. Ра́­зум прему́др име́я, святи́и му́ченицы, вы́­ну труди́шася во сла́­ву Бо́­жию, язы́ческое не­че́с­тие облича́я, и́щущия и́с­ти­ны на путь пра́вый наставля́я и мно́­зи не­ве́р­ныя к Бо́­гу И́стинному привлеко́ша, се­го́ ра́­ди гла­го́­лем вам си́­це:
  2. Ра́дуйтеся, насади́тели и́с­тин­на­го Бо­го­почита́ния; ра́дуйтеся, искорени́тели де́монскаго слу­же́­ния.
  3. Ра́дуйтеся, тьмы не­че́с­тия обличи́тели; ра́дуйтеся, и́дольс­кия пре́­лес­ти низложи́тели.
  4. Ра́дуйтеся, испове́дницы Хри­сто́­вы изря́днии; ра́дуйтеся, свети́ла ве́­ры правосла́вней.
  5. Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 3

Си́­лою свы́­ше осене́ннии святи́и му́ченицы, гони́телей свято́й ве́­ры не устраши́шася, веле́ния не­чес­ти́­ва­го Антониа́на небрего́ша и ве́­ру Христо́ву велегла́сно просла́виша, те́м­же и в темни́цу вве́ржени поя́ху Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

  • Име́я ве́­ру во Хри­ста́ адама́нта тверде́йшую и си́­лою тоя́ вооружи́вшиися, му́жественно претерпе́ли есте́, святи́и му́ченицы, темни́чные у́зы и са́мую смерть, се­го́ ра́­ди по­хва­ля́ю­ще та­ко­во́е му́жество, убла­жа́­ем вас си́­це:
  • Ра́дуйтеся, и́с­тин­ныя ве́­ры испове́дницы; ра́дуйтеся, Ца́рст­вия Бо́­жия насле́дницы.
  • Ра́дуйтеся, му́­че­ни­ков по­хва­ло́; ра́дуйтеся, стра­сто­те́рп­цев сла́­во.
  • Ра́дуйтеся, Свя­ты́я Це́рк­ви утвер­жде́­ние; ра́дуйтеся, всего́ ро́­да хри­сти­а́н­ска­го укра­ше́­ние.
  • Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 4

Бу́­рею по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных одержи́мый, не­чес­ти́­вый царь Лики́ний воздви́же жесто́кое гоне́ние на христиа́ны, ты же, стра­сто­те́рп­че Ави́ве, того́ не убоя́ся, с тве́р­дою ве́­рою взы­ва́л еси́ Хри­сту́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

  1. Слы́шав царь Лики́ний твои́ по́д­ви­ги, досточу́дный Ави́ве, и твое́ тве́р­дое ве́­ры ис­по­ве́­да­ние, разъяри́ся на тя зло́бою, по­ве­ле́ преда́ти тя сме́р­ти лю́тей я́ко проти́вника ца­ре́­ва, ты же, уве́­дев о сем, доброво́льно поте́кл еси́ на муче́ние, и с ра́­дос­тию пре­тер­пе́л еси́ о́гненное сожже́ние, се­го́ ра́­ди, ди­вя́­ще­ся ве­ли́­кому му́­же­ству тво­ему́, ве­ли­ча́­ем тя си́­це:
  2. Ра́­дуй­ся, по­бо́р­ни­че ве́­ры во Хри­ста́ неустраши́мый; ра́­дуй­ся, во́и­не Хрис­то́в не­по­бе­ди́­мый.
  3. Ра́­дуй­ся, пове́шенный на дре́­ве за Рас­про­сте́р­ша­го ру́­це Свои́ на дре́­ве кре́ст­нем; ра́­дуй­ся, стро­га́н­ный когтьми́ желе́зными.
  4. Ра́­дуй­ся, уте­ше́­ние по­да­ва́­яй скор­бя́­щим; ра́­дуй­ся, ско́­рый по­мо́щ­ни­че всем за и́с­ти­ну терпя́щим.
  5. Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.
Читайте также:  Молитва о даровании ребенка к господу

Кондак 5

Боготе́чным зве́здам на тве́р­ди не­бе́с­ней подо́бнии бы́ли есте́, святи́и му́ченицы, лу­ча́­ми жи­тия́ сво­его́ тьму язы́ческаго не­че́с­тия просвеща́ющии и мно́гих на путь и́с­ти­ны наставля́ющии. Те́м­же бла­го­го­ве́й­но чту́ще па́­мять ва́шу, бла­го­да́р­но по­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

  • Ви́деша лю́­дие гра́­да Эде́са мно́гие чу­де­са́, быва́емыя от ра́ки свя­ты́х му́­че­ни­ков Гу́рия, Само́на и Ави́ва, зело́ ра́довахуся и Го́с­по­да всем се́рд­цем про­сла­вля́­ху, мы же чту́ще свя­ту́ю па́­мять ва́шу, святи́и му́ченицы, уми́ль­но взы­ва́­ем:
  • Ра́дуйтеся, непра́ведно гони́мых засту́пницы; ра́дуйтеся, ве́р­ных ра­бо́в Хри­сто́­вых дру́зи.
  • Ра́дуйтеся, су́­щих во у́зах и темни́цах храни́телие; ра́дуйтеся, гони́телей и оби́дящих вразуми́тели.
  • Ра́дуйтеся, пла́­чу­щих уте́шители; ра́дуйтеся, от на́глыя и лю́тыя сме́р­ти изба́вители.
  • Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 6

С вы­со­ты́ му́дрии бла­го­да́ть прие́мше, за су́­щих во искуше́нии предстои́те, всехва́льнии, те́м­же от­ро­ко­ви́­цу, святи́и, от сме́р­ти го́рькия изба́висте. Вы бо вои́стину есте́ гра́­ду Эде́су сла́­ва и ми́­ру ра́­дость, се­го́ ра́­ди вос­пе­ва́­ем ко Го́с­по­ду: Алли­лу́иа.

Икос 6

  1. Вра́­жия рабо́ты из­ба́­ви нас, Иису́­се Жизнода́вче, Тво­и́х страда́лец мольба́ми умоля́ем, я́ко да не порабоще́нну стяжа́в от страс­те́й ду́­шу и те́­ло, вос­хва­ля́­ем тех скоре́йшую по́­мощь, я́ко­же во гро́бе затворе́нную му́жем и сию́ ско́ро предвари́вше от сме́р­ти изба́виша, те́м­же взы­ва́­ем вам си́­це:
  2. Ра́дуйтеся, неви́нную жену́ от лю́тыя сме́р­ти спа́сшии; ра́дуйтеся, ди́вным спасе́нием ея́ зве́рства мучи́теля победи́вшии.
  3. Ра́дуйтеся, зла́­го му́жа жесто́кое дея́ние обличи́вшии; ра́дуйтеся, и того́ ве́ровати в си́­лу Бо́­га хри­сти­а́н­ска­го научи́вшии.
  4. Ра́дуйтеся, пода́тели ми́­лос­ти тоя́ тре́­бую­щим; ра́дуйтеся, стра́жи неусы́пнии по­чи­та́ю­щих па́­мять ва́шу.
  5. Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 7

Хо­тя́й Человеколю́бец Гос­по́дь яви́­ти ми́­лость Свою́ лю́дям Сво­и́м, со­хра­ни́ телеса́ ва́ши нетле́нны, чу­де­са́ точа́щии, от них же вси ве́рнии то́­ки ис­це­ле́­ний получа́ют, зо­ву́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

  • Но́вых засту́пников и ди́вных чудотво́рцев ве́­ду­ще, лю́­дие из гра́­да Эде́са свято́й храм в па́­мять ва́шу созда́ша, в нем же и мо́­щи ва́ша положи́ша, да вси стра́ждущии по́­мощь в них почерпа́ют, мы же та́кожде тве́р­ду на­де́ж­ду на вас иму́ще, взы­ва́­ем вам си́­це:
  • Ра́дуйтеся, ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных не­ду́­гов на́­ших цели́тели; ра́дуйтеся, бесо́в о и́мени Госпо́дни изгони́тели.
  • Ра́дуйтеся, Ева́нгельския и́с­ти­ны бла­го­да́­ти благовести́тели; ра́дуйтеся, Бо­же́ст­вен­ныя бла­го­да́­ти носи́тели.
  • Ра́дуйтеся, ско́р­би мно́ги за и́мя Госпо́дне прия́вшии; ра́дуйтеся, ди́в­но во свя­ты́х Его́ просия́вшии.
  • Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 8

Стра́н­но и стра́шно неве́рным слы́шати, каковы́ ди́вные де́ла от свя­ты́х мо­ще́й ва́ших соверша́ются: неду́зи врачу́ются, стра́с­ти ис­це­ля́­ют­ся, мы же, тве́р­ду на­де́ж­ду на вас иму́ще, Бо́­гу о вас та́­ко благоде́ющему с ве́­рою взы­ва́­ем: Алли­лу́иа.

Икос 8

  1. Все́­ми доброде́тельми ис­по́л­нен­нии, за ни́х­же и сла́­вою Бо́­жиею почте́ннии, внима́йте, святи́и му́ченицы, моли́твам ве́р­ных, чту́­щих свя­ту́ю па́­мять ва́шу, от ни́х­же слы́шите си­це­ва́я:
  2. Ра́дуйтеся, ни́щии ду́­хом, я́ко ва́ше есть Ца́рст­вие Не­бе́с­ное; ра́дуйтеся, пла́чущии, я́ко уте́шистеся.

  3. Ра́дуйтеся, кро́тции, я́ко насле́довасте зе́м­лю; ра́дуйтеся, алка́вшии и жа́ждавшии пра́в­ды, я́ко насы́тишася.
  4. Ра́дуйтеся, ми́лостивии, я́ко стяжа́ли есте́ поми́лование; ра́дуйтеся, чи́стии се́рд­цем, я́ко уже́ Бо́­га узре́сте.

  5. Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 9

Вся́­кия на­па́с­ти, находя́щия на град Эде́с, разоря́ли есте́, святи́и му́ченицы, те́м­же и ны́­не не оста́вите нас смире́нных и гре́ш­ных, но вся лю́­ди стра­ны́ на́шия в правосла́вии и единомы́слии утверди́те, да вси еди­н́ы­ми ус­ты́ и еди́­ным се́рд­цем воскли́кнем просла́вившему вас Го́с­по­ду: Алли­лу́иа.

Икос 9

  • Вити́и мно­го­ве­ща́н­нии, я́ко ры́­бы безгла́снии, зрим о вас, святи́и му́ченицы: не­до­уме́­ют бо, ка́­ко в пусты́ни ду́­хом вита́ли есте́ и посреде́ че­ло­ве́к неусы́пными по́д­ви­ги подвиза́стеся. Мы же ра́дующися, я́ко таковы́ и́ма­мы учи́тели и моли́твенники, про­сла­вля­ем вас, гла­го́­лю­ще:
  • Ра́дуйтеся, кимва́лы Сло́ва Бо́­жия; ра́дуйтеся, те́плии о нас пред Бо́­гом хода́таи.
  • Ра́дуйтеся, иуде́ев и е́ллинов просвети́тели; ра́дуйтеся, тридне́внаго Бо­же­ства́ благовести́тели.
  • Ра́дуйтеся, кро́­тос­ти и воз­дер­жа́­ния учи́тели; ра́дуйтеся, лжи и татьбы́ обличи́телие.
  • Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ лю́­ди гра́­да Эде́са от мы́сленнаго во́лка, тве́рдо увеща́ли есте́ тех стоя́ти во и́стинней ве́­ре ни­же́ ко́з­ней вра́жиих устраша́тися, но и в ско́р­бех и на­па́с­тех за вся благодари́ти Бо́­га, пою́­ще Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 10

  1. Сте­на́ тве́рда и наде́жное при­бе́­жи­ще есте́, святи́и му́ченицы, всем к вам при­бе­га́ю­щим и ско́рыя по́­мо­щи тре́­бую­щим, се­го́ ра́­ди во уми­ле́­нии серд­ца́ на́­ше­го взы­ва́­ем:
  2. Ра́дуйтеся, всех скор­бя́­щих ра́­до­ва­ние; ра́дуйтеся, всех угнете́нных и порабоще́нных при­бе́­жи­ще и освобожде́ние.

  3. Ра́дуйтеся, вдов и си­ро́т за­ступ­ле́­ние; ра́дуйтеся, от ере­се́й и раско́лов ог­раж­де́­ние.
  4. Ра́дуйтеся, я́ко вси нечести́вии жи­тию ва́шему удивля́ются; ра́дуйтеся, я́ко вси благочести́вии о и́мени ва́шем веселя́тся.
  5. Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 11

Пе́­ние бла­го­да́р­ствен­ное при­но­ся́­ще ко Го́с­по­ду и о нас, те́плии засту́пницы на́ши, мо́­лим вас при́с­но не отступа́ти от нас, грех на́­ших ра́­ди, но ми­ло­се́р­дие от Го́с­по­да всем испроси́те, во­пию́­щим Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 11

  • Светоза́рную тро́ицу свя­ты́х му́­че­ни­ков восхваля́юще, ве́рнии, устра­ни́м­ся ра́спрей и раздо́ров в жи́з­ни сей, убежи́м несогла́сий и разделе́ний в Правосла́вней ве́­ре и храня́ще едине́ние ду́­ха в сою́зе ми́­ра, из глу­би­ны́ ду­ши́ воскли́кнем та́­ко:
  • Ра́дуйтеся, громогла́сныя трубы́ Ева́нгельскаго благове́стия; ра́дуйтеся, сладкозву́чныя гу́сли про́поведи спа­се́­ния.
  • Ра́дуйтеся, кре́пции пра́в­ды рачи́телие; ра́дуйтеся, непоколеби́мии не­пра́в­ды истреби́тели.
  • Ра́дуйтеся, благочести́вым семе́йствам ми́­ра и бла́га пода́тели; ра́дуйтеся, жесто́ким и неве́рным супру́гом стро́гие наказа́тели.
  • Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 12

Бла­го­да́ть, да́н­ную вам от Бо́­га, ве́­ду­ще, па́­мять ва́шу пра́зднуем, святы́е му́ченицы, с усе́рдным мо­ле́­ни­ем к ва́шему честно́му о́б­ра­зу притека́юще, ва́шею тве́р­дою по́­мо­щию, я́ко необори́мою стено́ю огражда́емся, се­го́ ра́­ди вос­хва­ля́­ем вас, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы, и усе́рд­но зо­ве́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

  1. Пою́­ще ва́ше ди́в­ное жи­тие́ и му́­че­ни­чес­кую кон­чи́­ну, мо́­лим вас, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве, бу́дете нам во всем благи́е помо́щницы, благослови́те нас ми́­ром и лю­бо́­вию, пода́йте нам твер­дую ве́­ру, чис­то­ту́ жи́з­ни и страх Бо́­жий, да вси душе́вный по­ко́й иму́ще, в ра́­дос­ти восклица́ем:
  2. Ра́дуйтеся, я́ко име­на́ ва́ша и между́ неве́рными прославля́ются.
  3. Ра́дуйтеся, по­ко́й и от­ра́­до скор­бя́­щим; ра́дуйтеся, страх и удив­ле́­ние оби́дящим.
  4. Ра́дуйтеся, неви́нную жену́ от лю́тыя сме́р­ти спа́сшии; ра́дуйтеся, зла́­го му́жа ея́ досто́йно покара́вшии.
  5. Ра́дуйтеся, Гу́рие, Само́не и Ави́ве, страстоте́рпцы Хри­сто́­вы и оби́­ди­мых покрови́телие.

Кондак 13

О святи́и страстоте́рпцы Хри­сто́­вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве, приими́те сие́ на́­ше хва­ле́б­ное пе́­ние и, услы́шав усе́рд­но же­ла́­ние на́­ше, изба́вите нас те́п­лым сво­и́м к Бо́­гу пред­ста́­тель­ством, от вся́­ка­го зла, от вражды́ и несогла́сий и вся́­ких лю́­тых бед и бо­ле́з­ней, да с лю­бо́­вию вас чту́ще, вы́­ну зо­ве́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1-й «А́н­ге­лы во пло́­ти…» и кондак 1-й «Избра́ннии чудотво́рцы Хри­сто́­вы…».

Мо­ли́т­ва

О святи́и му́ченицы и испове́дницы Хри­сто́­вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве! Те́плии о нас хода́таи и моли́твенницы пред Бо́­гом, во уми­ле́­нии сер­де́ц на́­ших, взира́я на пре­чи́с­тый ваш о́б­раз, смире́нно мо́­лим вас: услы́шите нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных ра­бо́в сво­и́х, су́­щих в бе­да́х, ско́р­бех и на­па́с­тех, и презре́в на́­ша тя́жкая и безчи́сленная прегреше́ния, яви́те нам свою́ вели́кую ми́­лость, воздви́гните нас из глу­би­ны́ гре­хо́в­ныя, просвети́те наш ум, смягчи́те зло́е и окая́н­ное се́рд­це, прекрати́те за́висть, вражду́ и раздо́ры, в нас живу́щие. Осени́те нас ми́­ром, лю­бо́­вию и стра́­хом Бо́­жи­им, умоли́те милосе́рднаго Го́с­по­да, да покры́ет мно́­жест­во гре­хо́в на́­ших Сво­и́м неизрече́нным милосе́рдием. Да со­блю­де́т Це́р­ковь Свою́ Свя­ту́ю от не­ве́­рия, ере­се́й и раско́лов. Да по­да́ст стра­не́ на́­шей мир, благоде́нствие, зем­ли́ плодоро́дие; супру́гом лю­бо́вь и согла́сие; ча́дам послуша́ние; оби́димым терпе́ние; оби́дящим страх Бо́­жий; скор­бя́­щим благоду́шие; ра́дующимся воз­дер­жа́­ние. Всех же нас да покры́ет Свое́ю всеси́льною десни́цею, и да из­ба́­вит от гла́­да, губи́тельства, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́, на­ше́ст­вия иноплеме́нников и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, и на­пра́с­ныя сме́р­ти. Да огради́т нас опол­че­ни­ем свя­ты́х Сво­и́х А́н­ге­лов, во е́же из­ба́­вити­ся нам по исхо́де на́­шем из жи­тия́ се­го́ от ко́з­ней лу­ка́­ва­го и та́йных воз­душ­ных мыта́рств его́, и неосужде́нными пред­ста́­ти Пре­сто́­лу Го́с­по­да Сла́­вы, иде́­же ли́­цы свя­ты́х А́н­гел со все́­ми свя­ты́­ми вы́­ну сла́вят пре­свя­то́е и ве­ли­ко­ле́­пое и́мя От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Источник: https://www.akafistnik.ru/akafisty-svyatym/akafist-svyatym-muchenikam-guriyu-samonu-i-avivu

Ссылка на основную публикацию